لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات دوحه و تشدید جنگ در افغانستان؛ خلیلزاد تاسف کرد


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده امریکا در امور مصالحۀ افغانستان می‌گوید که خشونت‌ها در چند روز گذشته در افغانستان به گونۀ واضح افزایش یافته است.

آقای خلیلزاد روز دوشنبه ۲۱ سپتمبر (۳۱ سنبله) در صفحۀ تویترش تشدید این حملات را تاسف‌آور دانسته و گفته است که در این جنگ‌ها افغان‌ها به شمول شمار زیادی از غیرنظامیان کشته می‌شوند.

آقای خلیلزاد افزوده است: "با نظرداشت این که اخیراً مذاکرات صلح افغانستان آغاز یافت، ضروری است که تمام جناح‌ها خشونت را به طور قابل ملاحظۀ کاهش دهند."

مذاکرات بین‌الافغانی هفتۀ گذشته در قطر آغاز شد و حکومت افغانستان گفت که برقراری آتش‌بس در این کشور یکی از خواست‌های اساسی آنان در این مذاکرات است.

در این حال، عبدلله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که افغان‌ها از جنگ و ادامۀ خشونت‌ها در این کشور خسته شده و هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری افغانستان با نیت صلح به این مذاکرات حاضر شده است.

آقای عبدالله در خبرنامه‌ای به مناسبت روز جهانی صلح گفته است: "توقع می‌رود که گروه طالبان به فراخوان عدم خشونت و آتش‌بس در کشور لبیک گفته و برای یک آینده صلح‌آمیز دست یاری دهند."

این در حالی است که وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که همزمان با آغاز گفتگوهای صلح در قطر، گروه طالبان حملات شان را در برخی از ولایات شدت بخشیده و به غیرنظامیان تلفات زیاد وارد کرده است.

XS
SM
MD
LG