لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز چهارمین دور سفر خلیلزاد به افغانستان و منطقه


نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان، چهارمین دور سفرش را به هدف جستجوی راه‌های تامین صلح افغانستان به منطقه آغاز کرد.

این سفر سیزده روزه، دیروز (۸ جنوری) آغاز شد و قرار است تا ۲۱ جنوری ۲۰۱۹میلادی پایان یابد.

وزارت خارجه ایالات متحده، گفته است که زلمی خلیلزاد در این سفر به افغانستان، هند، چین و پاکستان خواهد رفت، و با مقام‌های آن کشورها، روی صلح افغانستان دیدار و گفتگو می‌کند.

به گفته وزارت خارجه امریکا: " زلمی خلیلزاد در دیدار خود با مقام‌های این کشورها برای یک راه حل "بین الافغانی" که ایالات متحده امریکا و جامعه جهانی، آن را حمایت می‌کنند تلاش خواهد کرد تا جنگ ۴۰ ساله در افغانستان پایان یابد".

آقای خلیلزاد، در این سفر همچنان با مقام‌های بلندپایه دولت افغانستان به شمول محمد اشرف غنی و عبدالله دیدار و گفتگو خواهد کرد.

افزون بر این، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا، با "طرف‌های سهیم" درباره پشتیبانی و تسهیلات آنان برای آغاز گفتگوهای صلح در افغانستان ملاقات خواهد کرد.

زلمی خلیلزاد، پیش از این سه بار به کشورهای منطقه برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای رو در رو با حکومت افغانستان سفر کرده است.

همچنان آقای خلیلزاد، با نمایندگان طالبان در امارات متحده عربی و قطر نیز دیدارهای داشته است؛ اما در این دور، دیدار با طالبان در آجندای سفر وی نیست.

XS
SM
MD
LG