لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد استراتیژی ترمپ را جوابگوی شرایط کنونی افغانستان خواند


خلیلزاد: گر پاکستان به سیاست خصمانه اش ادامه بدهد، واشنگتن گزینه های متعدد در اختیار دارد تا بر پاکستان فشار وارد کند
خلیلزاد: گر پاکستان به سیاست خصمانه اش ادامه بدهد، واشنگتن گزینه های متعدد در اختیار دارد تا بر پاکستان فشار وارد کند

زلمی خلیلزاد، سفیر سابق ایالات متحده در افغانستان و عراق، استراتیژی جدید رئیس جمهور ترمپ در قبال افغانستان و جنوب آسیا را "دلاور و عملی" توصیف کرده و میگوید، این ستراتیژی میتواند جوابگوی شرایط فعلی افغانستان باشد.

آقای خلیلزاد، در یک مصاحبه با تلویزیون آشنا – صدای امریکا، این پالیسی رئیس جمهور ترمپ را که تصامیم آینده واشنگتن در افغانستان بر اساس شرابط زمانی صورت خواهد گرفت، یک امر حیاتی دانسته و میگوید که عدم موجودیت این امر در استراتیژی قبلی، یک اشتباۀ بارک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بود.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، حین اعلام استراتیژی جدید اش گفت که "سر از اکنون، جدول زمانی بی دلیل نه، بلکه شرایط به پیش آمده، رهنمون استراتیژی ما خواهد بود. دشمنان امریکا هرگز نباید از پلان های ما بدانند و یا به این باور باشند که میتوانند به خروج ما منتظر باشند. من نخواهم گفت که چه زمانی حمله خواهیم کرد، اما حمله خواهیم کرد."

زلمی خلیلزاد همچنان با حمایت از موضعگیری رئیس جمهور ترمپ در برابر پاکستان گفته است اگر پاکستان به سیاست خصمانه اش ادامه بدهد، واشنگتن گزینه های متعدد در اختیار دارد تا بر پاکستان فشار وارد کند.

آقای خلیلزاد میگوید، این گزینه ها میتواند شامل قطع کلی یا قسمی کمک های واشنگتن با اسلام آباد باشد و یا هم آنعده از افراد و مامورین پاکستانی را در فهرست سیاه قرار دهند که به گفتۀ او مسؤلیت کمک با افراطیون و تروریستان را در پاکستان بر عهده دارند.

زلمی خلیلزاد همچنان گفته است "همانطوریکه ملا منصور را چند قبل هدف قرار دادند" واشنگتن گزینۀ انجام حملات بر عناصر تروریستی و افراطی در داخل خاک پاکستان را نیز در اختیار دارد.

سفیر سابق ایالات متحده، این سخنان را در حالی بیان داشته که ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، روز گذشته به پاکستان هشدار داد که اگر اسلام آباد در برابر دهشت افگنان راهکار متفاوت اختیار نکند، با برخورد جدی واشنگتن روبرو خواهد شد.

قبل از این رئیس جمهور دونالد ترمپ نیز پاکستان را به پناه دادن افرادی متهم کرد که به گفتۀ او باعث دهشت، هرج و مرج و آشوب در منطقه شده و علیه نیرو های امریکایی می جنگند.

خلیلزاد استراتیژی ترمپ را جوابگوی شرایط کنونی افغانستان خواند
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:44 0:00

XS
SM
MD
LG