لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجۀ پاکستان: امریکا نباید ما را ’سپر بلا‘ بسازد


خواجه آصف گفته است که تعهد پاکستان به مبارزه با تروریزم بی همتا و خلل ناپذیر است.
خواجه آصف گفته است که تعهد پاکستان به مبارزه با تروریزم بی همتا و خلل ناپذیر است.

وزارت خارجۀ پاکستان در واکنش به انتقادات اخیر ایالات متحده از تلاش‌های اسلام آباد در کار مبارزه با دهشت افگنی گفته است که نباید پاکستان به خاطر ناکامی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان سپر بلا ساخته شود.

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده شام دو شنبه حین اعلام استراتیژی ایالات متحده برای جنوب آسیا، پاکستان را متهم کردکه به شورشیان طالب و سایر گروه های تندرو پناه می دهد.

اندکی بعد، مقام‌های امریکایی هشدار دادند که کمک‌های امریکا به پاکستان ممکن قطع شود و موقف آن کشور به صفت متحد غیر ناتو احتمالاً تنزیل یابد تا باشد که اسلام آباد به همکاری در زمینۀ پایان بخشیدن جنگ ایالات متحده در افغانستان وادار شود.

خواجه آصف، وزیر خارجۀ پاکستان، ضمن انکار از فراهم آوری پناهگاه به دهشت افگنان در صحبت با تلویزیون جیو گفت "تعهد ما به مبارزه بر ضد دهشت افگنی بی همتا و خلل نا پذیر است".

از دیرزمان انتقاداتی وجود دارد که اردو و استخبارات پاکستان از گروه های تندروی حمایت می‌کند که بر ضد حکومت‌های افغانستان و پاکستان می‌جنگند.

وزیر خارجۀ پاکستان گفت که از زمان پیوستن پاکستان به جنگ به رهبری ایالات متحده بر ضد دهشت افگنی، کم و بیش ۷۰ هزار نفر در پاکستان کشته شده است. او افزود که سهمگیری و قربانی پاکستان در ائتلاف به رهبری ایالات متحده بر ضد تروریزم "نادیده" گرفته شده و پاکستان در حاشیه رانده شده است.

روابط میان پاکستان و ایالات متحده در یک دهۀ گذشته به ویژه پس از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده در شهر ایبت آباد پاکستان، با فراز و نشیب و اغلباً تنش توأم بوده است.

ریکس تلرسن وزیر خارجۀ ایالات متحده که قرار است در روزهای آینده با همتای پاکستانی اش دیدار کند، روز سه شنبه گفت که اگر پاکستان به خواست های ایالات متحده پاسخ ندهد، با واکنش جدی واشنگتن روبرو خواهد شد.

در همین حال، قرار است کمیتۀ امنیتی کابینۀ پاکستان روز پنجشنبه در مورد اعلام استراتیژی ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان تشکیل جلسه داده و موضعگیری خود را در این زمینه اعلام کند.

XS
SM
MD
LG