لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد با غنی در مورد صلح افغانستان صحبت کرد


رئیس جمهور​ افغانستان در دیدار با زلمی خلیل‌زاد بر گفتگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها تاکید کرده است.

ریاست جمهوری در اعلامیۀ گفته است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از تلاش های زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در باره صلح افغانستان، قدردانی کرده است.

محمد اشرف غنی گفته است "ما از هر اقدامی،برای مذاکرات بین الافغانی به مالکیت و مدیریت افغان‌ها استقبال می کنیم."

در این دیدار، زلمی خلیلزاد دربارۀ سفرهای دوباره‌اش به برخی کشورهای منطقه و تلاش‌های صلح به مالکیت و مدیریت افغان‌ها به رییس جمهور افغانستان معلومات داده و گفته است که پس از این سفرها هنگام برگشتش به کابل، گزارش سفرهایش را با رئیس جمهور شریک خواهد کرد.

در این دیدار که شام روز شنبه (۱۹ عقرب) در ارگ ریاست جمهوری افغانستان صورت گرفته، حمدالله محب مشاور امنیتی ملی افغانستان، اسکات میلر قوماندان ناتو در افغانستان و سفیر امریکا در کابل نیز اشتراک داشتند.

قرار است زلمی خلیل‌زاد، در این سفر با برخی از چهره های سیاسی و شماری از مقام های حکومت و شورای عالی صلح افغانستان دیدار و گفتگو کند.

زلمی خلیل‌زاد،در دیدارش با عطا محمد نور رییس اجراییوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، دست یابی به صلح در افغانستان را یکی از خواست های دولت امریکا دانسته و تاکید کرده نزدیک شدن طرف‌ها امیدواری را برای رسیدن به صلح در افغانستان بیشتر کرده است.

آقای خلیل‌زاد، در این دیدار نیز خواستار ایجاد یک گروه مقتدر به هدف پیشبرد روند گفتگوهای صلح در افغانستان شده است.

پیش از این وزارت خارجه ایالات متحده امریکا گفته بود که هدف دومین سفر آقای خلیل‌زاد تشدید تلاش ها برای آغاز گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان است.

قرار است آقای خلیلزاد در جریان این سفر که به تاریخ۲۰ نوامبر (۲۹ عقرب) به پایان می رسد، به پاکستان، امارات متحده عربی و قطر نیز سفر کند.

پیش از این نیز آقای خلیل‌زاد، در ماه اکتوبر در یک سفر ده روزه به منطقه آمد و با مقام های افغانستان، پاکستان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، در باره سرعت بخشیدن گفتگوهای صلح افغانستان و نیز کشاندن طالبان به میز مذاکرات، دیدار و گفتگو کرده بود.

XS
SM
MD
LG