لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار خلیلزاد با هیات مذاکراتی حکومت افغانستان و طالبان در قطر


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان بار دیگر به قطر سفر کرده و با هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان دیدار کرده است.

هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان روز جمعه ۳۰ اپریل (۱۰ ثور) در صفحۀ تویترش نگاشته است که در این دیدار دو طرف آخرین پیشرفت‌های روند صلح این کشور را به بررسی گرفته اند.

در این دیدار، آقای خلیلزاد از اقدامات ایالات متحده در راستای تسریع روند صلح افغانستان اطمینان داده و گفته است که امریکا به گونهٔ متدام از افغانستان و مردم این کشور حمایت خواهد کرد.

آقای خلیلزاد همچنان با ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر ملاقات کرده است.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که دو جانب اوضاع کنونی افغانستان را به بررسی گرفته و در بارۀ روند فعلی صلح این کشور صحبت کردند.

این در حالی است که از مدتی به این‌سو گفتگوهای صلح میان دو طرف متوقف شده و نشست استانبول در بارۀ صلح این کشور که قرار بود به تاریخ ۲۴ اپریل برگزار شود، به تاخیر افتاده است.

نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان تا اکنون در این باره چیزی نگفته است.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا دو روز پیش در نخستین سخنرانی خود به کانگرس ایالات متحده نیز تاکید کرد که باید جنگ در افغانستان پایان یابد و نیروهای امریکایی از آن کشور بیرون شوند.

بر اساس تصمیم آقای بایدن، روند خروج قوای امریکایی از افغانستان به تاریخ اول می سال روان آغاز شده و تا ۱۱ سپتمبر تکمیل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG