لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: کاهش خشونت‌ها برای تامین صلح در افغانستان ضروری است


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان در دیدار با مقام‌های افغان گفته است که امریکا از یک توافق سیاسی برای ختم جنگ در افغانستان پشتبیانی خواهد کرد.

زلمی خلیلزاد دور تازۀ سفرهایش را به تاریخ (۲۰ اکتوبر) آغاز کرد و پس از دیدار با مقام‌های ناتو در بلجیم و اشتراک در نشست چهارجانبه مسکو دربارۀ افغانستان، وارد کابل شد.

سفارت ایالات متحده در کابل روز شنبه دوم نوامبر (۱۱ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای از پایان سفر آقای خلیلزاد به کابل خبر داده و گفته است که نمایندۀ ویژه ایالات متحده در جریان پنچ روز حضورش در کابل با رهبران حکومت وحدت ملی، مقام‌های پشین حکومتی، اعضای جامعه مدنی و عالمان دینی در مورد صلح دیدار و گفتگو کرده است.

در اعلامیۀ سفارت امریکا در کابل به نقل از آقای خلیلزاد آمده است: "ایالات متحده از یک توافق سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان پشتیبانی می‌کند و کاهش خشونت برای ایجاد صلح پایدار ضروری است."

آقای خلیلزاد در جریان این دور سفر، به اسلام‌آباد نیز رفت و با مقام‌های آن کشور در مورد صلح افغانستان صحبت کرد.

آقای خلیلزاد در دیدارش با عمران خان، صدر اعظم پاکستان بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان تاکید کرده بود.

هرچند سفارت امریکا در کابل و اسلام‌آباد سفرهای آقای خلیلزاد به افغانستان و پاکستان را گامی در راستای تامین صلح در افغانستان عنوان کرده اند؛ اما حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان هفته گذشته به خبرنگاران گفت که سفر آقای خلیلزاد به کابل ربطی به گفتگوهای صلح نداشت.

پیش از این یک منبع معتبر حکومتی به رادیو آشنا – صدای امریکا گفته بود که سفر آقای خلیلزاد به کابل در جهت تلاش‌ برای رهایی دو استاد خارجی پوهنتون امریکایی افغانستان بوده است.

XS
SM
MD
LG