لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد در مورد صلح افغانستان با عمران خان در اسلام‌آباد دیدار کرد


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحه افغانستان پس از دیدار با مقام‌ها و سیاست‌مداران افغان، روز گذشته به اسلام‌آباد رفته و با مقام‌های پاکستانی دربارۀ صلح افغانستان صحبت کرده است.

عمران خان، صدراعظم پاکستان روز دوشنبه ۲۸ اکتوبر (۶ عقرب) در اعلامیه‌‌ای بار دیگر پشتیبانی‌اش را از روند صلح افغانستان اعلام کرده و بر حل مشکلات فراروی صلح افغانستان تاکید کرده است.

آقای خان در دیدارش با خلیلزاد گفته است: "همه طرف‌ها باید گام عملی برای پایان خشونت‌ها در افغانستان بردارند... نیاز بود تا در مقابل منفی بافی‌ها و تلاش‌های منفی که دستاوردهای به دست آورده را زیر سایه می گرفت موضع گرفته می‌شد."

در اعلامیه آمده است که در این دیدار آقای خان خواستار اقدامات عملی به هدف کاهش خشونت‌ها و پایان جنگ در افغانستان شده است.

او افزوده است: "به عنوان یک تسهیل کننده صادق و دوست، پاکستان متعهد باقی می‌ماند تا هرچه در توان دارد در راستای به نتیجه رسیدن توافق صلح انجام دهد."

صدر اعظم پاکستان تاکید کرده است که تامین صلح و ثبات در افغانستان به نفع کشورهای منطقه به ویژه پاکستان است.

زلمی خلیلزاد تا اکنون از جزییات دیدارش با صدراعظم پاکستان حرفی نزده است.

نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحه افغانستان روز شنبه پس از اشتراک در نشست چهارجانبه مسکو در بارۀ صلح افغانستان به کابل رفت و با مقام‌ها و شخصت‌های سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

پس از لغو مذاکرات امریکا با طالبان، این دومین سفر زلمی خلیلزاد به پاکستان است.

XS
SM
MD
LG