لینک های دسترسی

Breaking News

نماينده پاكستان در امور افغانستان: با خلیلزاد در مورد صلح افغانستان صحبت كردم


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای روند مصالحۀ افغانستان بار دیگر با مقام‌های پاکستان در مورد "تسهیل بیشتر" روند مذاکرات صلح افغانستان صحبت کرده است.

محمد صادق، نماینده ویژۀ پاکستان برای افغانستان روز سه شنبه ۱۳ اکتوبر (۲۲ میزان) در یک پیام تویتر نگاشته است که در این تماس ویدیویی، دو طرف همچنین در مورد راه های حمایت جامعه جهانی از روند صلح افغانستان و همچنین اتصال منطقه‌ای به خاطر قرار دادن افغانستان و پاکستان در محراق تجارت منطقه نیز بحث کردند.

در کمتر از یک هفتۀ گذشته این دومین بار است که آقای خلیلزاد با مقام‌های پاکستانی در مورد روند صلح افغانستان صحبت می‌کند.

آقای خلیلزاد و سکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نیز در دیدار با مقام‌های پاکستانی در مورد روند صلح افغانستان صحبت کردند.

سفارت ایالات متحده در اسلام آباد روز پنجشنبه هشتم اکتوبر (۱۷ میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفت که آقای خلیلزاد در دیدار با قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان تاکید کرد که فرصت "تاریخی" پیش آمده برای صلح در افغانستان نباید از دست برود و "اشتباهات گذشته" نباید تکرار شود.

این در حالی است که هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و نمایندگان طالبان پس از ۱۲ روز وقفه، شام دوشنبه مذاکرات شان را در قطر از سر گرفتند، هرچند به گفتۀ اعضای دو طرف این نشست هیچ پیشرفتی نداشته است.

همزمان با این، طالبان حملات و خشونت شان را در روزهای اخیر افزایش داده و در سه روز گذشته حملات گسترده را در مرکز و چندین ولسوالی ولایت هلمند شدت بخشیده اند.

ایالات متحده، کانادا و اتحادیۀ اروپایی خواستار توقف حملات طالبان شده و سفارت ایالات متحده در کابل خشونت آن گروه را مغایر توافقنامۀ صلح امریکا – طالبان خوانده اند.

XS
SM
MD
LG