لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال خلیلزاد از تعهد پاکستان مبنی بر کاهش خشونت در افغانستان


نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان از تعهد پاکستان مبنی بر کاهش خشونت و تلاش برای برقراری آتش‌بس در افغانستان استقبال کرد.

زلمی خلیلزاد ناوقت روز یکشنبه ۲۲ نومبر (دوم قوس) در رشته پیام‌هایی در صفحۀ تویترش نگاشته است که عملی‌شدن توافق کابل - اسلام‌آباد بر "ایجاد دیدگاه مشترک برای حمایت از صلح و ثبات میان دو کشور" زمینه را برای تامین صلح فراهم خواهد کرد.

آقای خلیلزاد سفر عمران خان، صدر اعظم پاکستان به کابل و تعهدات دو طرف را یک گام مهم عنوان کرد.

او افزوده است: "ما به هر دو کشور به خاطر تاکید بر دیدگاه مشترک هر کدام؛ اول، جلوگیری از استفاده نشدن خاک این کشورها علیه یک دیگر، دوم، حکومت‌داری فراگیر، سوم، روابط نیرومندتر مردمی حکومتی و امنیتی، چهارم، روابط اقتصادی و بازرگانی وابسته‌تر و توسعۀ رابطه با آسیای میانه، افغانستان و پاکستان، تبریک می‌گوییم."

صدراعظم پاکستان هفته گذشته در سفرش به کابل در یک نشست خبری مشترک با رییس جمهور غنی گفت که خواست حکومت و مردم آن کشور، تامین صلح در افغانستان است و تا حد توان برای کاهش خشونت‌ها در این کشور کمک خواهد کرد.

آقای خان و رییس جمهور غنی توافق کرده اند که در مورد "ایجاد دیدگاه مشترک بر حمایت از صلح و ثبات میان دو کشور" به گونۀ مشترک کار خواهند کرد.

همچنان مقام‌های دو کشور، صلح در افغانستان را برای پاکستان و منطقه مهم عنوان کرده و توافق کرده اند که همکاری‌های شان را در این راستا بیشتر می‌کنند.

براساس توافق کابل و اسلام‌آباد، از خاک دو کشور نباید در"جهت اهداف بدخواهانه" علیه یک دیگر استفاده شود و برای شناسایی و مقابله با گروهای که در تلاش تضعیف روند صلح افغانستان اند، به گونۀ مشترک همکاری کنند.

این در حالی است که احمد ضیا سراج، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز گفت که مراکز امن گروه طالبان در شهرهای کراچی، کویته و پشاور پاکستان وجود دارد.

XS
SM
MD
LG