لینک های دسترسی

Breaking News

ایالت یوتا دسترسی کودکان و نوجوانان به رسانه‌های اجتماعی را محدود می‌کند


اسپنسر کاکس، والی جمهوری‌خواه یوتا
اسپنسر کاکس، والی جمهوری‌خواه یوتا

کودکان و نوجوانان در ایالت یوتا، تحت قانون جدید این ایالت، بدون رضایت والدین خود، اجازه دسترسی به اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی مانند "تیک‌تاک" را از دست خواهند داد و با محدودیت‌های دیگری نیز مواجه خواهند شد.

این نخستین قانون از نوع خود در ایالات متحده است که به منظور محافظت از نوجوانان در برابر رسانه‌های اجتماعی اعتیادآور طراحی شده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، دو قانون جدید که توسط اسپنسر کاکس، والی جمهوری‌خواه یوتا روز پنجشنبه ۲۳ مارچ (سوم حمل) امضاء شد، کودکان زیر ۱۸ سال را از استفاده از شبکه‌های اجتماعی بین ساعات ۱۰:۳۰ شب تا ۶:۳۰ بامداد منع می‌کند و هر کسی که می‌خواهد در این ایالت از رسانه‌های اجتماعی استفاده کند، نیاز به تایید سن دارد.

این قانون همینطور، امکان شکایت را برای کودکانی که ادعا می‌کنند رسانه‌های اجتماعی به آنها آسیب رسانده است، فراهم می‌کند.

قانون‌گذاران ایالت یوتا در کل به دنبال این هستند که از فریب خوردن کودکان و نوجوانان با تبلیغات و ویژگی‌های اعتیادآور این اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنند.

انتظار می‌رود شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی پیش از به اجرا در آمدن این قوانین در مارچ ۲۰۲۴ از آنها شکایت کنند.

جنگ علیه رسانه‌های اجتماعی در مجلس یوتا که اکثر قانون‌گذاران آن جمهوری‌خواه هستند، نشانگر این است که چطور برداشت سیاستمداران از شرکت‌های فناوری، حتی در میان جمهوری‌خواهان که معمولاً موافق تجارت هستند، تغییر کرده است.

قانون جدید یوتا در همان روزی امضا شد که مدیر اجرایی تیک‌تاک در مقابل کانگرس ایالات متحده در مورد تأثیرات این سکو بر سلامت روانی نوجوانان پاسخ می‌داد.

در این جلسهٔ استماعیه که چندین ساعت طول کشید، شو زی چیو، مدیر اجرایی تیک‌تاک به سوالات قانونگذاران امریکایی در مورد اتهامات استفاده از این اپلیکیشن برای جاسوسی بر امریکایی‌ها، مصونیت اطلاعات کاربران، دسترسی حکومت چین به اطلاعات کاربران، پیشبرد مخفیانهٔ برنامه‌های حزب کمونیست چین و تاثیر استفاده آن بالای نوجوانان، پاسخ داد.

تیک‌تاک در سراسر کشورهای غربی تحت فشار قرار دارد و ایالات متحده، بریتانیا و کانادا استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک را در تمام وسایل دولتی ممنوع اعلام کرده اند.

ایالات متحده هراس دارد که ممکن این اپلیکیشن برای جاسوسی بر امریکایی‌ها استفاده شود و قانونگذاران امریکایی تلاش دارند تا استفاده از این اپلیکیشن را در سراسر امریکا ممنوع کنند.

XS
SM
MD
LG