لینک های دسترسی

Breaking News

کیم کارداشیان؛ از مد و تلویزیون تا وکالت


کیم کارداشیان، ستارۀ مشهور دنیای هنر و سرگرمی، با پشت سر گذاشتن یکی از آزمون‌های دوگانۀ رشته حقوق در ایالت کالیفورنیا، یک گام دیگر به حرفۀ وکالت در این ایالت نزدیک‌تر شد.

او با انتشار تصاویر خود در انستاگرم، به طرفدارانش گفت که پس از چهار بار تلاش، سرانجام در آزمون نخست رشتۀ حقوق ایالت کالیفورنیا قبول شده است.

کیم در این پیام نگاشته است: "افرادی که با پیمودن مسیر در رشتۀ حقوق آشنا نیستند، بدانند که این موفقیت آسان نبود و در اختیار من قرار نگرفت".

او که در سال‌های اخیر فعالیت‌های مختلفی را در زمینه حمایت از اصلاحات عدالت کیفری انجام داده است، و حتا برای کمک به زندانیان به قصر سفید رفته است، در سال ۲۰۱۹ گفت که می‌خواهد وکیل شود.

البته کیم کارداشیان تحصیلات عالی را در رشتۀ حقوق فرانگرفته است و به صورت شخصی حقوق می‌خواند و نزد وکلای برجسته‌ای در کالیفورنیا کارآموزی می‌کند.

برای دریافت مجوز وکالت در کالیفورنیا داشتن مدارک تحصیلی و دانشگاهی امر حتمی نیست و یک فرد با سپری کردن امتحانات دوگانۀ حقوق می‌تواند مدرک وکالت به دست آرد، اما مسیر سنتی فاکولتۀ حقوق به مراتب ساده‌تر است و با شانس بیشتر موفقیت همراه است.

خانم کارداشیان باید در آزمون دوم نیز کامیاب شود تا مجوز وکالت خود را در ایالت کالیفورنیا دریافت کند.

این ستارۀ ۴۱ ساله که در دوران تحصیلات شخصی خود به کووید۱۹ نیز مبتلا شد، در پیامش از وکلا، استادان، و تمامی افرادی که در این دوران سخت حامی او بودند، قدردانی کرده است.

وکالت حرفۀ آشنا برای کارداشیان‌ها است. رابرت کارداشیان، پدر کیم نیز وکیل موفقی بود که در جریان محاکمۀ جنجالی او جی سیمپسون در دهۀ ۱۹۹۰ میلادی، از این ورزشکار مشهور دفاع کرد.

کیم کارداشیان با اشاره به اینکه بدون شک پدر فقیدش از این موفقیت احساس غرور می‌کند، او را بهترین شریک تحصیلی خود توصیف کرد.

کیم کارداشیان در پایان پیام خود از طرفدارانش خواست که هرگز تسلیم نشوند و برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود تلاش کنند. او با نزدیک به ۲۷۰ میلیون طرفدار در انستاگرم، یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای هنر و سرگرمی در این شبکۀ اجتماعی محسوب می‌شود.

هر چند که در ابتدا علاقه کیم کارداشیان به تحصیل در رشته حقوق سوژۀ برنامه‌های طنزی در تلویزیون‌های امریکا بود، اما تلاش او برای موفقیت در این مسیر با تحسین بسیاری مواجه شده است.

XS
SM
MD
LG