لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو: در صدد جنگ با اوکراین نیستیم 


مسکو با وجود آنکه حضور نظامی خویش را در مرزهای شرقی با قلمروهای جداشدهٔ اوکراین افزایش داده است، امروز ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) گفت که در صدد جنگ با اوکراین نیست.

در هفته‌های اخیر، درگیری‌ها میان اردوی اوکراین و جدایی طلبانی افزایش یافته است که دو ساحه را در شرق این کشور در کنترول دارند؛ تنشی که نگرانی‌ها از مبدل شدن آن به جنگ تمام‌عیار را افزایش داده است.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرلمن گفت: "البته که هیچ کس طرح رفتن به سوی جنگ را ندارد. در مجموع، هیچ کسی احتمال چنین جنگ را نمی‌پذیرد."

او تاکید کرد که مسکو در درگیری‌های جاری دخیل نیست با آنهم او افزود که مسکو در مورد سرنوشت روسی زبانانی که در ساحات درگیرجنگ زیست دارند، بی تفاوت نخواهد ماند.

آقای پسکوف علاوه کرد که روسیه تلاش دارد در حل این تنش کمک کند.

اما، اوکراین روسیه را به جابجا کردن هزاران تن از نیروهای نظامی در مرز‌های شمالی و شرقی این کشور و جزیرهٔ کریمیه متهم کرده است.

مسکو حضور نظامی در این ساحات را رد نکرده‌، اما تاکید کرد است که هدف از این اقدام، تهدید هیچ کسی نیست.

این در حالی است که قصر سفید در جریان هفته‌ٔ جاری گفت که شمار نیروهای روسی در مرزهای اوکراین از سال ۲۰۱۴ به اینسو نظیر نداشته است؛ زمانی که تنش‌ها پس از جدای جزیرهٔ کریمیه از اوکراین و الحاق آن با روسیه آغاز شد.

با وجود توافق آتش در سال ۲۰۲۰، درگیری‌ها میان دو طرف از آغاز سال جاری به اینسو جریان یافته و جوانب درگیر همدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین هفته گذشته گفت که از ماه جنوری به اینسو، ۲۶ نظامی اوکراینی در درگیری‌های تازه کشته شده اند در حالی در سال گذشته شمار تلفات آنان به ۵۰ تن رسیده بود.

تنش‌ها در اوکراین تا اکنون سبب کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر و بی‌جا شدن شمار زیادی از باشندگان این کشور شده است.

XS
SM
MD
LG