لینک های دسترسی

Breaking News

کندزیان از برگشت طالبان بیم دارند


شهر کندز چند ماه پیش برای چند روز محدود به تصرف طالبان در آمد.
شهر کندز چند ماه پیش برای چند روز محدود به تصرف طالبان در آمد.

شماری از فعالان مدنی، بزرگان قومی و چهره های مطرح مردمی در ولایت کندز با برگزاری تجمع اعتراضی از حکومت خواستند که برای تامین امنیت در آن ولایت باید هرچه زودتر برضد طالبان عملیات راه اندازی شود.

مظاهره کننده‌گان با اشاره به جنگ چند ماه پیش در کندز که به گفتۀ آنان بیشترین زیان را بر غیرنظامیان وارد کرد، هشدار دادند که اگر حکومت در اقدام بر ضد طالبان تاخیر کند، مردم کندز برضد "دولت و طالبان" به پا خواهند ایستاد.

حمدالله دانشی والی کندز هم می گوید که دولت مرکزی باید هرچه زودتر برای سرکوب مخالفان مسلح دولت عملیات کند تا به گفتۀ وی "کندز از محاصرۀ طالبان" بیرون شود.

برخی شرکت کننده‌گان این تجمع ادعا دارند که به جز از شهر کندز و مراکز ولسوالی ها، چهار سایر بخش های آن ولایت تحت نفوذ طالبان بوده و کارمندان دولت و موسسات از محدودۀ مرکز شهر و ولسوالیها بیرون رفته نمی توانند.

حمیدالله بلوچ یکی از شرکت کننده‌گان گردهمایی به صدای امریکا گفت "کندز به جزیرۀ وحشت مبدل شده است و هر آن مردم تشویش دارند. بیش از این برای فرار کردن، بیجاشدن و جنازه برداشتن حوصله نمانده است."

عبدالغفور هوتک مسوول امور جوانان ولایت کندز می گوید که تاثیر وخامت اوضاع از چهره های مردم کندز هویدا است. او می افزاید که همه افراد سرمایه دار آن ولایت را ترک گفته اند.

شرکت کننده‌گان گردهمایی امروز در ولایت کندز به حکومت ده روز وقت دادند تا عملیات نظامی را بر ضد طالبان در آن ولایت آغاز کنند، وگرنه به گفتۀ معترضان، مردم خود فیصله خواهند کرد که برای دفاع از جان خود و ولایت کندز چه کاری کنند.

XS
SM
MD
LG