لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات بر ضد افراد مسلح غیرمسوول در کندز آغاز شد


گروه های مسلح محلی در افغانستان در بسا موارد به نقض حقوق بشر متهم شده اند.
گروه های مسلح محلی در افغانستان در بسا موارد به نقض حقوق بشر متهم شده اند.

عملیات بر ضد گروه های مسلح غیرمسوول در ولایت کندز پس از آن آغاز شد که روز گذشته یک مرد مسلح غیرمسوول در ولسوالی خان آباد آن ولایت یک سرباز افغان را به ضرب گلوله از پا در آورد.

بر علاوۀ مخالفان مسلح دولت، موجودیت گروه های مسلح غیرقانونی در ولایت کندز تهدید بزرگ امنیتی است. هزاران فرد مسلح غیر مسوول در کندز وجود دارد که شماری از آنان از حکومت حمایت کرده و برخی دیگر در هیچ چارچوبی تنظیم نشده اند.

قدم شاه شهیم لوی درستیز قوای مسلح افغانستان شام دیروز در ولایت کندز گفت که به هیچ فرد یا گروه مسلح غیرقانونی اجازۀ فعالیت خودسرانه داده نمی شود.

آقای شهیم با اشاره به عملیات خلع سلاح افراد غیرمسوول در ولسوالی خان آباد گفت که این عملیات تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که اسلحه در دست افراد غیرمسوول موجود باشد.

لوی درستیز قوای مسلح افغانستان همچنان از کشته شدن سرباز اردوی ملی در ولسوالی خان آباد توسط یک فرد مسلح غیرقانونی یادآوری کرد و گفت که عاملان چنین رویداد ها به پنجۀ قانون سپرده خواهند شد.

غلام حضرت کریمی سخنگوی فرقۀ ۲۰ اردوی ملی در ولایت کندز گفت که در عملیات بر ضد افراد مسلح غیر مسوول یک مقدار اسلحه به شمول توپ ۸۲ میلی متری نیز از نزد این افراد ضبط شده است.

مقامهای محلی کندز بار بار از موجودیت افراد مسلح غیرمسوول در آن ولایت شکایت کرده و گفته بودند که این گروه ها در کنار مشکل ناشی از شورشگری طالبان، درد سر بزرگی را در آن ولایت ایجاد کرده است.

تخمین زده می شود که ۶۰۰۰ فرد مسلح غیرمسوول در ولایت کندز موجود است که اکثر آنان در روستاها و ساحات اطراف شهر کندز متمرکز اند.

XS
SM
MD
LG