لینک های دسترسی

Breaking News

لاوروف غرب را به 'جنگ تمام عیار' علیه روسیه متهم کرد


سرگی لاوورف، وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوورف، وزیر خارجه روسیه

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز جمعه ۲۷ می (ششم جوزا) کشور های غربی را به "جنگ تمام عیار" علیه روسیه و مردم آن کشور متهم کرد.

اظهارات این مقام ارشد روسیه در حالی بیان شده است که نیروهای روسی عملیات نظامی خود را در اوکراین افزایش داده اند.

لاوروف در نشست وزارت خارجه کشورش گفت: "غرب بر ضد ما اعلام جنگ کرده است" و افزود که کشور های غربی با همه داشته های روسیه به شمول مسایل فرهنگی و هر آن چیزی که با روسیه مرتبط است، درگیر جنگ است.

لاوروف همچنین کشور های غربی را متهم کرد که نویسنده ها، آهنگ‌سازان و شخصیت‌های فرهنگی روسیه را ممنوع کرده اند و افزود که چنین وضعیت برای مدت طولانی با روسیه باقی خواهد ماند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، فعالیت ماهواره های واشنگتن "دو برابر، سه برابر و چهار برابر می شود و تلاش می کنند تا کشور ما را مهار کنند."

لاوروف همچنین گفت که کشور های غربی از همه وسایل از جمله تعزیرات اقتصادی و "تبلیغات نادرست در فضای رسانه های جهانی" بر ضد روسیه استفاده می کنند.

لاوروف گفت:"در بسیاری از کشورهای غربی، روس هراسی همه روزه ماهیت بی‌سابقه پیدا کرده است و با تاسف روس هراسی در شماری از کشور ها ترغیب می شود."

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان میلادی حملات تهاجمی را در اوکراین آغاز کرد، کشور های غربی به خصوص ایالات متحده طیفی وسیعی از تعزیرات اقتصادی را بر مسکو وضع کردند.

علاوه بر آن، کشور های غربی نه تنها کمک های مالی را برای اوکراین فراهم کردند، بلکه تجهیزات و تسلیحات مدرن نظامی را برای آن کشور دادند تا قادر شود در برابر تهاجم نظامی روسیه از خود دفاع کند.

XS
SM
MD
LG