لینک های دسترسی

Breaking News

نامۀ بم‌گذاری شده در دفتر صندوق بین المللی پول منفجر شد


در چند روز گذشته دفتر صندوق بین المللی پول چندین بار از طریق تلیفون تهدید شده بود
در چند روز گذشته دفتر صندوق بین المللی پول چندین بار از طریق تلیفون تهدید شده بود

انفجار نامۀ بم‌گذاری شده در دفتر صندوق بین المللی پول در پاریس روز پنجشنبه سبب زخمی شدن یک کارمند این اداره شد که نامۀ یاد شده را باز کرده بود.

این رویداد که با وصف تدابیر شدید امنیتی در کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه به وقوع می‌پیوندد، خسارتی را به بار نیاورد و سبب شد که پولیس ساختمان دفتر صندوق بین المللی پول را از وجود کارمندان تخلیه کند.

کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول این رویداد را " عمل بزدلانۀ خشونتبار" عنوان کرد. او گفت که برای پیگرد این رویداد و تامین امنیت کارمندان اش، از نزدیک با مقام‌های فرانسه‌ای همکاری دارد.

پولیس فرانسه گفته است که در چند روز گذشته دفتر صندوق بین المللی پول در پاریس از طریق تلیفون تهدید می‌شد، اما به گفتۀ پولیس الزاماً این تهدیدات با رویداد روز پنجشنبه پیوند ندارد.

پس از چندین حملۀ دهشت افگنی گروه دولت اسلامی در فرانسه که دو سال پیش منجر به کشته شدن ۲۳۵ نفر شد، وضعیت اضطراری در آن کشور نافذ است.

فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه ساعتی پس از این رویداد به خبرنگاران گفت "زمانیکه با یک بستۀ بم‌گذاری شده بر می‌خورید، حرف دیگری جز این ندارید که بگویید باردیگر با حمله روبرو استیم".

یک روز پیشتر از این پارسل حاوی مواد انفجاری خفیف به وزارت مالیه آلمان نیز ارسال شده بود که پیش از انفجار کشف و خنثا شد. یک گروه آشوب طلب یونانی مسوولیت ارسال این پارسل را به دوش گرفت.

اکثر تدابیر سختگیرانۀ مالی در یونان از سوی صندوق بین المللی پول و برنامۀ کمکی مالی اتحادیۀ اروپایی پیشنهاد شده است که حکومت یونان برای نجات از بحران مالی آن را تطبیق کرده است.

XS
SM
MD
LG