لینک های دسترسی

Breaking News

پناهجویان با مرزبانان مقدونیه درگیر شدند


مقامها گفته اند که پناهجویان قادر به شکستن کتارۀ مرزی نشده اند.
مقامها گفته اند که پناهجویان قادر به شکستن کتارۀ مرزی نشده اند.

پولیس مرزی مقدونیه روز یک شنبه برای پس راندن صدها پناهجو که می خواستند از بالای کتارۀ مرزی میان یونان و مقدونیه عبور کنند، گاز اشک آور پرتاب کرد.

بیش از ۵۰۰ پناهجوی کمپ ایدومنی یونان که در جوار مرز آن کشور با مقدونیه قرار دارد، از هفته ها به اینسو در کنار این نوار مرزی جمع شده اند.

خبرگزاری رویترز از قول مقام ها گزارش داده است که ابتدا پناهجویان به پرتاب سنگ بر مرزبانان مقدونیه آغاز کرده و در پشت کتارۀ مرزی صف بسته بودند تا اینکه به گفتۀ وی پولیس مجبور شد برای پراگنده ساختن آنان از گاز اشک آور کار گیرد.

پناهجویان از مرزبانان مقدونیه خواستند که مرز را به روی شان بگشایند، اما پاسخ منفی بود.
پناهجویان از مرزبانان مقدونیه خواستند که مرز را به روی شان بگشایند، اما پاسخ منفی بود.

کمپ ایدومنی که بیش از ۱۰ هزار پناهجو را در خود جا داده است، ماه فبروری پس از آن ایجاد شد که مرزهای کشورهای حوزۀ بالقان به روی پناهجویان مسدود گردید.

بیش از یک میلیون پناهجو عمدتاً از افغانستان، سوریه و عراق سال گذشته از طریق یونان به سایر کشورهای اروپایی رو آوردند. اتحادیۀ اروپایی برای مهار کردن این بحران که از جنگ جهانی دوم به اینسو بی پیشینه خوانده شده است، یک سلسله تدابیر سختگیرانه را اتخاذ کرد.

در تازه ترین اقدام کشور های عضو اتحادیۀ اروپایی آن عده پناهجویان تازه وارد به یونان را که واجد شرایط پناهنده‌گی نباشند، دوباره به ترکیه می فرستند.

سازمانهای امدادرسان به کمک پناهجویان در محل شتافتند.
سازمانهای امدادرسان به کمک پناهجویان در محل شتافتند.

سازمانهای امدادرسان به خبرگزاری رویترز گفته اند که افراد معروض شده با گاز اشک آور را درمان کرده اند.

شاهدان عینی به رویترز گفته اند که تنش زمانی ایجاد شد که گروه کوچکی از پناهجویان به سوی نوار مرزی حرکت کردند تا از مرزبانان مقدونیه خواستار گشایش مرز شوند.

به گفتۀ شاهدان عینی پس از دریافت پاسخ منفی از سوی پولیس مقدونیه، این گروه و شمار دیگر پناهجویان به سوی کتارۀ مرزی حرکت کردند.

مقامهای یونان چندین بار از پناهجویان کمپ مرزی ایدومنی خواسته اند که به کمپ های پذیرش در داخل یونان برگردند، اما آنان این پیشنهاد را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG