لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید مکرون و مرکل به بازنگری مرزهای باز حوزۀ شنگن


شماری از رهبران اروپایی بر ضرورت مبارزۀ هماهنگ کشورهای عضو ویزۀ شنگن تاکید کردند.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه روز سه شنبه دهم نومبر (۲۰ عقرب) در نشست رهبران اروپایی گفت که تهدید تروریزم واقعیتی است که نیازمند پاسخ فوری است.

آقای مکرون همچنین گفت که اروپا باید برای بازنگری مرزهای باز در حوزۀ شنگن کار کند.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز بر ضرورت فوری اصلاحات در مرزهای باز حوزۀ شنگن تاکید کرد.

خانم مرکل گفت: "می‌خواهم یاد آور شوم که سیستم دخولی و خروجی در حوزۀ شنگن که باید تا سال ۲۰۲۲ آماده شود، برای دانستن اینکه کی در ساحۀ شنگن وارد می‌شود و کی از آن بیرون می‌شود، ضرورت حیاتی است".

در حال حاضر ۲۶ کشور اروپایی- بلجیم، جمهوری چک، دنمارک، آلمان، استونیا، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، لتویا، لیتوانیا، لوگزامبورگ، هنگری، مالتا، هالند، اتریش، پولند، پرتگال، سلوانیا، سلواکیا، فنلد، سویدن، آیسلند، لختانشتیان، ناروی و سویس – کشورهای عضو شنگن اند.

تمام شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شهروندان کشورهای دیگر که ویزۀ مسافرت به یکی از کشورهای عضو حوزۀ شنگن را داشته باشند، می‌توانند آزادانه در تمام کشورهای این حوزه سیر و سفر کنند.

حملات اخیر در اروپا به ویژه سربریدن یک معلم در فرانسه به خاطر نشان دادن کارتون منسوب به پیامبر اسلام و نیز حملۀ مسلحانۀ یک مهاجم وابسته به داعش در شهر ویانای اتریش که منجر به مرگ چهار نفر و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر شد، رهبران اروپایی را واداشته است تا در مورد تامین امنیت مرزهای باز خود بیاندیشند.

XS
SM
MD
LG