لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ اتریش کار یک هوادار داعش بوده است- مقام‌ها


مقام‌ها در اتریش گفته اند که مهاجمی که ناوقت روز دوشنبه چهار نفر را در ویانا پایتخت آن کشور کشت و ۲۲ نفر دیگر را زخمی کرد، از هواداران گروه دولت اسلامی (داعش) بوده است.

کارل نهامر، وزیر داخلۀ اتریش روز سه شنبه سوم نومبر (۱۳ عقرب) گفت که مهاجم با یک سلاح خودکار مجهز بود و نیز واسکت انتحاری جعلی را به تن کرده بود. آقای نهامر به آژانس خبری اتریش APA گفت که مهاجم سال گذشته به جرم تلاش برای سفر به سوریه و پیوستن به داعش محکوم شده بود.

وزیر داخلهٔ اتریش افزود که مهاجم به ضرب گلوله توسط پولیس از پا در آورده شد و تحقیقات در مورد دخیل بودن اشخاص دیگر در این قضیه جریان دارد.

او گفت: "در حال حاضر ما نمی توانیم رد کنیم که هنوز مهاجمان دیگری نیز وجود دارد. به همین دلیل است که ما در حال بررسی وضعیت مهاجم و تمام ویانا استیم تا مطمین شویم که آیا یک مهاجم بوده یا بیشتر. "

پولیس اتریش تا کنون طی ۱۸ عملیات ۱۴ نفر را در ارتباط به این حمله بازداشت کرده است.

آقای نهامر گفت که یک زن و مرد مسن، یک رهگذر جوان و یک پیشخدمت شامل کشته شدگان این رویداد اند و به گفتۀ وی حالت سه نفر از زخمیان وخیم توصیف شده است.

اگر چه پولیس بعداً احتمال وجود مهاجم دیگر را رد کرد، با آنهم جاده های مرکز ویانا روز سه شنبه عمدتا خالی و بسیاری از مغازه ها بسته بودند.

XS
SM
MD
LG