لینک های دسترسی

Breaking News

مشکلات مالی؛ مسی بارسلونا را ترک می‌کند


لیونل مسی، مهاجم ارجنتاینی به دلیل مشکلات مالی و ساختاری بارسلونا، این باشگاه را ترک می‌کند.

بارسلونا در بیانیه‌ای روز پنجشنبه پنجم آگست (۱۴ اسد) گفت: "با وجود اینکه بارسلونا و لیونل مسی به توافق رسیده اند و هر دو طرف امروز قصد امضای قرارداد جدید را دارند، اما به دلیل موانع مالی و ساختاری (مقررات لالیگا اسپانیا) این امکان پذیر نیست."

مسی پس از اتمام قرارداد در پایان ماه جون می‌توانست با سایر باشگاه‌ها قرارداد امضا کند، اما بارسلونا همیشه بر این باور بود که مسی می‌خواهد در این باشگاه بماند.

انتظار می‌رود این بازیکن ۳۴ ساله که تمام دوران حرفه‌ای خود را در بارسلونا گذرانده است، قرارداد جدید پنج ساله را با باشگاه کتلان، با کاهش ۵۰ در صد حقوق، امضا کند.

در بیانیه بارسلونا آمده است: "در نتیجه این وضعیت، مسی نمی‌تواند در بارسلونا بماند. هر دو طرف عمیقا متاسف اند که آروزی بازیکن و باشگاه [ماندن مسی در بارسلونا] در نهایت برآورده نمی شود. "

باشگاه بارسلونا از مسی بخاطر تلاش او در موفقیت این باشگاه ابراز امتنان کرده و برای او "در زندگی شخصی و حرفه‌ای آرزوی موفقیت" کرده است.

خبر خروج مسی یک روز پس از آن گزارش شد که لیگ برتر اسپانیا (لالیگا) موافقت کرد که ۱۰ در صد یک شرکت نوپای خود را به شرکت خصوصی CVC Capital Partners به مبلغ ۳.۲ میلیارد دالر به فروش برساند.

مسی در ماه آگست ۲۰۲۰ پس از مخالفت با ماریا بارتومیو، رییس آن وقت باشگاه ورزشی بارسلونا تلاش کرد تا این باشگاه را ترک کند.

آقای مسی بارتومیو را متهم به پابند نماندن به توافقی کرد که براساس آن او می‌توانست به حیث یک بازیکن آزاد در آخر فصل گذشته این باشگاه را ترک کند.

اما جوان لاپورتا، رییس جدید باشگاه او را متقاعد کرد که با بارسلونا بماند.

مسی، که در سن ۱۳ سالگی به جمع جوانان بارسا پیوست، با ۶۷۲ گول در ۷۷۸ بازی ، بهترین گول‌زن و تاریخ ساز باشگاه بارسلونا محسوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG