لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات مایک پنس با قربانیان رژیم کوریای شمالی


مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه با چند تن از شهروندان کوریای شمالی که مورد شکنجه و آزار قرار گرفته و از آن کشور شان فرار کرده اند، ملاقات کرد.

این دیدار در حاشیۀ مسابقات المپیک زمستانی که در منطقۀ پیونگ چانگ کوریای جنوبی برگزار شده است، صورت گرفت.

فرد وارمبیر، پدر اتو وارمبیر، شهروند امریکایی که پس از آزادی از زندان کوریای و برگشت به ایالات متحده درگذشت، نیز به همراه همسرش در این ملاقات حضور داشت.

آقای پنس، فرد وارمبیر را قهرمانی خواند که برای آرمان پناهجویان کوریای شمالی تلاش می‌کند.

در حالیکه کوریای جنوبی میزبان بازی های المپیک زمستانی است، کوریای شمالی روز پنجشنبه رژۀ نظامی را در پایتخت آن کشور راه اندازی کرد و بار دیگر توانایی های نظامی خود را به نمایش گذاشت.

آقای پنس حین سفرش به کوریای جنوبی گفت که برگزاری رژه نظامی توسط کوریای شمالی یک روز قبل از مراسم افتتاحیه المپیک، که مون جائه، رئیس جمهور، کوریای جنوبی، امیدوار است المپیک صلح باشد، بیانگر این واقعیت است که پیونگ یانگ نمی‌تواند از شرکت در المپیک زمستانی امسال برای نشان دادن حسن نیت در روابط بین المللی استفاده کند.

آقای پنس گفت "آنچه که ما در شب المپیک در پیونگ چانگ مشاهده کردیم، بار دیگر تلاش رژیم پیونگ یانگ را برای نشان دادن میزایل های بالیستیک ثابت کرد. ارتشی را نشان داد که به تهدید علیه کشورهای منطقه و سراسر جهان ادامه می‌دهد."

هیاتی از مقام‌های رسمی کوریای شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون، نیز برای مراسم افتتاحیه وارد کوریای جنوبی شده است. خواهر رهبر کوریای شمالی اولین عضو از خاندان حاکم در کوریای شمالی است که از زمان جنگ دو کوریا، در شصت سال گذشته از کوریای جنوبی دیدن می کند.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ یون، رهبری کوریای شمالی پس از رسیدن به کوریای جنوبی
کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ یون، رهبری کوریای شمالی پس از رسیدن به کوریای جنوبی

آقای پنس در جریان سخنرانی اش در کوریای جنوبی بار دیگر تعهد کرد که ایالات متحده بر کوریای شمالی فشار وارد خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرد که فشار امریکا بر کوریای شمالی تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که پیونگ برای کشور های منطقه و جهان تهدید باشد.

آقای پنس گفت "رئیس جمهور مون بار دیگر به من تاکید کرد که از فشار حداکثری برای اعمال تعزیرات بیشتر بر کوریای شمالی حمایت می کند، تعزیراتی که او واقعاً باور دارد به گفتگو بین دو کوریای برای شرکت پیونگ یانگ در المپیک منجر شد."

در همین حال، مخالفان با حضور ورزشکاران و سیاستمداران کویای شمالی در المپیک زمستانی، در شهر پیونگ چانگ، تجمع کردند. گروهی نیز در حمایت از رژه ورزشکاران دو کوریا در زیر پرچم ویژه وحدت تجمع داشتند.

XS
SM
MD
LG