لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به زودی شواهد کافی علیه قاتلان خاشقجی به دست خواهد آورد


وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته است که امریکا تا چند هفتۀ آینده معلومات کافی در مورد قاتلان جمال خاشقجی پیدا خواهد کرد و علیه کسانیکه در قتل این روزنامه نگار سعودی دست داشتند، تعزیرات وضع خواهد کرد.

مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده، گفته است که امریکا در صدد وضع تعزیرات علیه همه کسانی است که در قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشته اند.

خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی به تاریخ ۲ اکتوبر به خاطر اسناد ازدوج اش وارد قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه شد و در همان جان به قتل رسید، اما جسد وی تا حال پیدا نشده است.

مقامات امریکایی همچنین از عربستان سعودی خواسته اند تا محل جسد آقای خاشقجی را مشخص کنند به زود ترین فرصت به خانواده اش تسلیم کنند.

مقامات ترکی گفته اند که خاشقجی پس از آنکه در قونسلگری عربستان سعودی در شهر استانبول به قتل رسید، جسدش "تکه تکه" شد و به محل نا معلومی انتقال داده شد.

اعضای خانواده و دوستان آقای خاشقجی گفته اند که آنان فقط یک "قطعۀ از بدن" آقای خاشقجی را می خواهند به دست بیاورند و آنرا در شهر مدینه واقع در عربستان سعودی دفن کنند.

ریاض در وهلۀ نخست، ادعای مقامات ترکی را رد کرد، اما پس از گذشته حدود دو هفته فشار های دوامدار بین المللی، به تدریج تایید کرد که این روزنامه به گونۀ عمدی در قونسلگری آن کشور در شهر استانبول به قتل رسیده است.

XS
SM
MD
LG