لینک های دسترسی

Breaking News

میلیون ها یمنی با خطر مرگ مواجه اند


سازمان های خیریۀ بین المللی هشدار می دهند که میلیون ها یمنی به دلیل قحطی و مسدود کردن بنادر اکمالاتی توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی با خطر مرگ مواجه اند.

سازمان ملل متحد می گوید که اگر سرحدات یمن به روی کاروان های اکمالاتی باز نگردد، آن کشور طولانی ترین قحطی را تجربه خواهد کرد.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی که بر ضد شورشیان حوثی در یمن جنگ می کند، میدان های هوایی و بنادر آبی یمن را مسدود کرده اند، زیرا به گفتۀ مقامات ریاض، ایران به شورشیان حوثی تسلیحات فراهم می کند.

اقدام عربستان سعودی در قسمت مسدود کردن سرحدات هوایی و بنادر آبی، موجب انتقاد های شدید بین المللی شده است، انتقاد هایی که ریاض را وادار کرد تا برخی از میدان های هوایی را دو باره باز کند، اما نه میدان ها و بنادری که تحت کنترول جنگجویان حوثی قرار دارد.

هدر ناورت، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده، می گوید که امریکا از وضعیت ناگوار مردم یمن به خصوص کودکان آگاه است.

خانم ناورت در مورد گفت "برایتان گفته می توانم که با حکومت عربستان سعودی از نزدیک کار می کنیم" و تلاش صورت می گیرد تا مقامات ریاض اجازه دهند که کمک های بشری به نیازمندان رسانیده شود.

پوئولو سرنوشی از کمیتۀ نجات بین المللی به صدای امریکا گفت که مسدود کردن راه های اکمالاتی باید خاتمه یابد.

خانم سرنوشی گفت " موضوع جدی این است که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از حمایت نظامی، استخباراتی و تسلیحاتی ایالات متحده برخوردار است."

XS
SM
MD
LG