لینک های دسترسی

Breaking News

حملات در کابل و ننگرهار؛ سه کشته و ۱۸ زخمی


وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که در اثر انفجار ماین تعبیۀ شده در ولایت ننگرهار دو غیرنظامی جان باخته و ۱۸ تن دیگر زخمی شده اند.

سید حامد روشن، معاون سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه هفتم اپریل (۱۸ حمل) به خبرنگاران گفت که این ماین در گلدان جاده در شهر جلال‌آباد جاسازی شده بود که با انفجار آن، بیشتر از غیرنظامیان قربانی گرفت.

در میان مجروحین این انفجار، سه منسوب پولیس نیز شامل است.

در این حال، گلزاده سنگر، سخنگوی ریاست صحت عامۀ این ولایت به صدای امریکا گفت که تا اکنون ۱۸ زخمی به شفاخانه‌های این ولایت منتقل شده که وضعیت صحی شماری از مجروحین این انفجار وخیم است.

در یک خبر دیگر، وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که طالبان رییس اداری و خدمات ادارۀ ملی احصاییۀ این کشور را در مربوطات ولسوالی پغمان ولایت کابل ترور کردند.

آقای روشن افزود که این مقام حکومتی زمانی آماج گلوله‌باری افراد مسلح طالبان قرار گرفت که به طرف وظیفه‌اش می‌رفت.

او افزود: "اسناد و مدارک کافی در اختیار داریم که چنین جنایات ضد بشری از سوی طالبان انجام می‌شوند تا از این طریق بتوانند به مردم و دولت فشار آورده و در پروسه صلح امتیاز بگیرند."

این در حالی است که انفجارهای ماین‌ در کابل و اکثر ولایات افغانستان بار دیگر افزایش یافته و مقام‌ها گفته اند که در این رویدادها، بیشتر به غیرنظامیان آسیب رسیده است.

پیش از این کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از ادامۀ خشونت‌ها به ویژه تلفات غیرنظامیان در درگیری و انفجارهای ماین در بخش‌های این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

این کمیسیون گفته است که بیشتر غیرنظامیان در هفته‌های اخیر، در اثر ماین‌گذاری‌ها، حملات هدفمند و حملات هوایی در بخش‌های این کشور کشته و زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG