لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع گزارش سیگار در مورد افزایش تلفات نظامیان افغان را رد کرد


وزارت دفاع افغانستان در واکنش به گزارش تازۀ سیگار می‌گوید که تلفات نظامیان افغان در میدان‌های نبرد نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

سیگار در یک گزارش تازه‌ دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که از تاریخ اول جون تا ۳۱ سپتمبر سال جاری، تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پنج درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، ۶۰ درصد تلفات نیروهای افغان در جریان عملیات های دفاعی به وقوع پیوسته است.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان روز جمعه اول نومبر (۱۰ عقرب) با رد یافته‌های گزارش سیگار گفت که تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

او گفت که نظامیان افغان در میدان‌های نبرد تلفات دارند؛ اما نه به اندازه‌ای که سیگار گزارش کرده است.

آقای احمدزی افزود: "نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ماه‌های گذشته از حالت دفاعی بیرون شده و حالت تهاجمی را در میدان‌های نبرد گرفته اند که بر این اساس عملیات‌های تهاجمی نیروهای امنیتی افزایش یافته و در تلفات نیروهای امنیتی کاهش آمده است."

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که تلاش‌ها ادامه دارد تا تلفات نظامیان افغان نیز در جریان عملیات‌ها کاهش یابد.

وزارت دفاع افغانستان در حالی از کاهش نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در میدان‌های نبرد خبر می‌دهد که مقام‌های محلی جوزجان به روز سه شنبۀ هفته گذشته گفتند که در اثر حمله طالبان بر چندین پوسته امنیتی در ولسوالی آقچه، دست‌کم ۲۰ نفر از نیروهای امنیتی جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG