لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در بلخ و وارد شدن تلفات بر نظامیان افغان


مقام‌های محلی ولایت بلخ تایید کرده اند که شب گذشته جنگجویان طالبان از چندین استقامت به مرکز ولسوالی شورتپۀ این ولایت حمله کرده اند. در این درگیری، به گفته مقامات افغان، ۱۱ نفر از نیروهای امنیتی جان باخته اند.

منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ روز سه شنبه اول اکتوبر (۹ میزان) به صدای امریکا گفت که این حملات گروه طالبان توسط نظامیان افغان دفع شده و موفق به سقوط این ولسوالی نشده اند.

آقای فرهاد افزود: "فعلا ولسوالی و قومندانی در کنترول نیروهای دولتی است؛ اما متاسفانه در جریان این‌ درگیری‌ها ۱۱ سرباز افغان کشته شدند."

طالبان ادعا کرده اند که در این حمله جنگجویان این گروه توانسته اند کنترول این ولسوالی را در اختیار گیرند؛ اما مقام‌های امنیتی ولایت بلخ می‌گویند که در این درگیری‌ها تنها دو پوسته نظامیان افغان در ولسوالی شورتپه این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است.

عادل‌شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ به صدای امریکا گفت که تا اکنون جزییات بیشتر از ولسوالی شورتپه این ولایت در اختیار ندارند.

شورتپه از ولسوالی‌های ناامن ولایت بلخ است که در جوار دریای آمو و بندر تجارتی حیرتان موقعیت دارد و در برخی ساحات این ولسوالی، جنگجویان طالبان حضور پررنگ دارند.

XS
SM
MD
LG