لینک های دسترسی

Breaking News

کابل انتظار حمایت امریکا از پلان چهار سالۀ وزارت دفاع را دارد


در پلان تازۀ وزارت دفاع ملی، بیشتر از هر بخشی دیگر بر تمویل و تجهیز نیروهای زمینی و هوایی افغانستان تاکید شده است
در پلان تازۀ وزارت دفاع ملی، بیشتر از هر بخشی دیگر بر تمویل و تجهیز نیروهای زمینی و هوایی افغانستان تاکید شده است

در حالیکه ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، مصروف بازنگری ستراتیژی امریکا برای افغانستان می باشد، مقامات وزارت دفاع در کابل انتظار دارند تا واشنگتن از پالیسی جنگی چهار سالۀ آن پیشتیبانی کند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، می گوید که در پلان چهار سالۀ این وزارت، نکات در نظر گرفته شده است که برای اردوی ملی افغانستان مهم و حیاتی می باشد.

به گفتۀ آقای وزیری، اگر ایالات متحده طبق وعدۀ خود از این پلان چهار ساله حمایت کند، افغانستان صاحب یک اردوی خواهد بود که همه افغان ها بر آن افتخار خواهند کرد.

در پلان تازۀ وزارت دفاع ملی، بیشتر از هر بخشی دیگر بر تمویل و تجهیز نیروهای زمینی و هوایی افغانستان تاکید شده است.

این خواست وزارت دفاع افغانستان در حالی مطرح می شود که ایالات متحده در نظر دارد تا حدود پنج هزار سربازی اضافی به این کشور بفرستد.

وزارت دفاع ملی باوجود آن که از تصامیم رهبران افغانستان و امریکا پشتیبانی می کند، اما گفته است که به فرستادن سربازان اضافی برای پیشبرد جنگ نیاز نیست و می گوید که از این سربازان در بخش مشوره دهی کار گرفته خواهد شد.

جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، حدود بیشتر از دو ماه قبل طی یک جلسۀ استماعیه در کانگرس امریکا، خواستار اعزام چند هزار سرباز اضافی امریکا به افغانستان شد.

ایالات متحده در حالی حاضر نزدیک به ده هزار سرباز در افغانستان دارد که بیشتر آن مشغول آموزش و مشوره دهی به نیروهای افغان اند.

XS
SM
MD
LG