لینک های دسترسی

Breaking News

واکسین کروناویروس در مرحلۀ آزمایشی خریدار پیدا کرده است


شرکت مودرنا گفته است که با چندین کشور جهان در مورد عرضۀ واکسین‌های آزمایشی کروناویروس سرگرم بحث است.

این شرکت امریکایی روز چهارشنبه پنجم اگست (۱۵ اسد) گفت که تا کنون ۴۰۰ میلیون دالر را برای فراهم آوری این واکسین به کشورهای مختلف، دریافت کرده است.

واکسین شرکت مودرنا یکی از چند واکسین معدودی است که در مرحلۀ نهایی آزمایش کلینیکی بالای انسان رسیده و پس از گذشتن موفقانه از این مرحله، در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

شرکت مودرنا هفتۀ گذشته اعلام کرد که مرحلۀ نهایی آزمایش واکسین کووید۱۹ را آغاز کرده و در این مرحله این واکسین به ۳۰ هزار انسان تطبیق خواهد شد.

در صورتیکه این واکسین موثر ثابت شود و جواز استفادۀ آن صادر شود، به گفتۀ متصدیان شرکت مودرنا، واکسین این شرکت تا پایان این سال برای استفادۀ گسترده تولید خواهد شد.

هم اکنون بیش از ۱۶۵واکسین کروناویروس در کشورهای مختلف جهان زیر کار است که از آن جمله فقط ۲۷ واکسین در مرحلۀ آزمایش بالای انسان و فقط چند واکسین معدود در مرحلۀ نهایی آزمایشی رسیده اند.

قرار است شرکت مودرنا در مورد سومین و آخرین مرحلۀ آزمایشی که موثریت و مصوونیت واکسین است، تا ماه سپتمبر مطالعات خود را تکمیل کند.

ستیفن بانسل، مدیر اجرایی شرکت مودرنا گفته است که واکسین این شرکت طوری نرخ‌گذاری خواهد شد که همگان به سادگی به آن دسترسی داشته باشند.

شرکت مودرنا برای تسریع روند انکشاف و تولید واکسین کووید۱۹ تنها یک میلیارد دالر از حکومت ایالات متحده دریافت کرده است.

دامنه دار شدن همه‌گیری کروناویروس و افزایش شمار مبتلایان و تلفات آن در جهان نیازمندی به واکسین این بیماری را نسبت به هر واکسین دیگر بیشتر کرده است.

همه‌گیری کروناویروس که در دسمبر گذشته از شهر ووهان چین منشا گرفت، تا کنون بیش از ۱۸.۶ میلیون نفر را در جهان به کووید۱۹ مبتلا کرده و جان بیش از ۷۰۰ هزار نفر دیگر را گرفته است.

ایالات متحده با نزدیک به ۴.۸ میلیون مورد ابتلا و افزون بر ۱۵۷ هزار مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ بیشترین شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری را در جهان دارد.

XS
SM
MD
LG