لینک های دسترسی

Breaking News

مودی: لشکر طیبه، طالبان و داعش فلسفه مشترک دارند


مودی گفت که هند نیرومند مهترین شریک استراتیژیک امریکا است
مودی گفت که هند نیرومند مهترین شریک استراتیژیک امریکا است

نرندرا مودی، صدراعظم جمهوری هند، چهارشنبه به یک اجلاس مشترک مجلس سنا و نمایندگان کانگرس ایالات متحده امریکا گفت که لشکر طیبه، طالبان و گروه دولت اسلامی (داعش) فلسفه مشترک دارند و آن کشتار انسانها و ایجاد وحشت است.

آقای مودی در میان استقبال گرم اعضای کانگرس امریکا گفت که تروریسم بزرگترین تهدید برای تمام جهان است و هیچ پیوندی با دین و مذهب مشخصی ندارد.

صدراعظم هند با اشاره به افتتاح بند سلما (بند دوستی افغانستان-هند) در هفته گذشته گفت که امریکا و هند هدف مشترک یک افغانستان مرفه و با ثبات را دنبال می کنند.

هند حدود ۲۹۰ میلیون دالر را هزینهء اعمار بند سلما در ولایت هرات افغانستان نموده است.

آقای مودی گفت "افغانها به صورت طبیعی درک می کنند که قربانی های امریکا سبب زندگی بهتر برای آنها گردیده است".

صدراعظم هند از قربانی ها و سرمایه گذاری های امریکا در افغانستان قدردانی نموده گفت که کشورش متحد و شریک امریکا در این راستا است. آقای مودی بدون ذکر نام کشوری گفت از آنهایی که از دهشت افگنی بحیث ابزار سیاسی کار می گیرند،‌ باید حساب گرفته شود.

هند رقیب سرسخت پاکستان است و اسلام آباد را به تروریج گروهای افراطی اسلامی در منطقه متهم می کند.

متحدین طبیعی

این نخستین خطابهء آقای مودی به قانونگزاران امریکایی بود که در آن بر گسترش همکاری ها میان دو کشور تاکید ورزید و گفت که روابط هند و امریکا بیشتر از هر زمان دیگر مستحکم و درخشان است.

آقای مودی گفت که خریداری تسلیحات نظامی هند از امریکا از حد صفر به سالانه ده میلیارد دالر افزایش یافته است.

مودی گفت که هند و امریکا "متحدین طبیعی" اند. او به نقل از باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، گفت که مشارکت هند و امریکا در قرن ۲۱ برای جهان "تعیین کننده" است.

صدراعظم هند گفت که در قانون اساسی کشورش آزادی های دینی و مذهبی تضمین شده است. او گفت "قانون اساسی برای من یک کتاب مقدس است".

این در حالی است که برخی از سازمان های حامی حقوق بشر از تشدید تنش های فرقه ای و دینی میان مسلمانان و هندوها، به ویژه پس از به قدرت رسیدن آقای مودی، ابراز نگرانی کرده اند.

XS
SM
MD
LG