لینک های دسترسی

Breaking News

محقق: تلاش‌های زلمی‌خلیلزاد در روند صلح یک‌جانبه است


معاون دوم ریاست اجرائیه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در گفتگو با صدای امریکا، تلاش های زلمی خلیل‌زاد در روند صلح را یک جانبه خواند و با انتقاد از آقای خلیلزاد گفت که، او تاکنون برای مشوره به سراغ رهبران "هزاره ها" نیامده است.

آقای محقق افزود:" یک بار با خلیلزاد تلفونی صحبت کردم حرفش این بود که ملاقات‌هایم فشرده است، به پاکستان میرود وقتش فشرده نیست، در اینجا با تمام بزرگان می‌بیند وقتش فشرده نیست در منطقه خاک افغان میرود فشرده نیست، اما در کابل تا دشت برچی آمدن، ملاقات‌اش فشرده می‌شود"

زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در باره صلح افغانستان، در آخرین سفرش به کابل، در کنار دیدار با محمد اشرف غنی و برخی مقام‌های بلندپایه حکومت افغانستان، با چهره‌های سیاسی در باره صلح افغانستان دیدارهای جداگانه داشت.

محمد محقق امروز شنبه (۲۶عقرب) در گفتگو با صدای امریکا ادعا کرد که زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در باره صلح افغانستان، در روزهای گذشته، با ملا یعقوب پسر ملا عمر رهبر پیشین طالبان در ولسوالی "خاک افغان" ولایت زابل دیدار و گفتگو کرده است.

این ادعای آقای محقق، تاکنون به گونه رسمی از سوی مقام‌های امریکایی تایید نشده است. ولی طالبان با انتشار یک اعلامیه این ادعا را رد کرده اند.

به گفته آقای محقق، با آغاز تلاش های امریکا برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح، حمله های طالبان بر مناطق "هزاره جات" افزایش یافته و شدت گرفتن جنگ بر مناطق امن افغانستان برای مردم سوال برانگیز است.

آقای محقق گفت: " با آغاز گفتگوهای صلح و نشست پنهانی در داخل و بیرون از کشور، جنگ بالای "هزاره جات" تشدید یافته و حملات طالبان به این مناطق بی‌سابقه است که سوال های زیادی را در نزد مردم به وجود آورده است"

او گفت که از روند صلح و تلاش ها برای آمدن صلح در افغانستان پشتیبانی می کند اما نباید این گفتگوها یک جانبه باشد.

XS
SM
MD
LG