لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان و پاکستان در مورد صلح گفتگو می‌کنند


Bajwa and Mohib
Bajwa and Mohib

مقام‌های بلندرتبه امنیتی افغانستان و پاکستان در هفته جاری، در مورد صلح افغانستان و مبارزه با تروریزم در اسلام آباد دیدار و گفتگو خواهند کرد.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، در راس هیات افغان قرار دارد.

طارق آرین، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان سفر آقای محب به پاکستان را تایید کرده و گفته است که آقای محب به دعوت جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز پاکستان به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

آقای آرین روز یک شنبه (۵ جوزا) در صفحه توییتر خود نوشته که مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با مقام‌های پاکستانی در مورد مسایل مربوط به صلح، مبارزه با تروریزم و امنیت بحث خواهد کرد.

هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز به خبرنگاران گفت که پس از نهایی شدن سفر هیات افغان به پاکستان، جزییات آن با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

آقای چخانسوری افزود که دیپلومات‌های دو کشور روی تعیین تاریخ برای سفر رییس جمهور غنی به پاکستان نیز کار می‌کنند و احتمالأ آقای غنی، پس از عید به پاکستان سفر کند.

این در حالیست که روزنامه پاکستانی "دیلی نیوز" به نقل از مقام‌های آن کشور، گزارش داده که هیات افغان به رهبری آقای محب با هیات پاکستانی به رهبری جنرال قمرجاوید باجوه، لوی درستیز اردوی آن کشور، ملاقات خواهند کرد.

بربنیاد این گزارش، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله افغانستان نیز جز هیات افغان است.

در گزارش "دیلی نیوز" به نقل از مقام‌های پاکستانی آمده است که رییس جمهور غنی در ماه آینده میلادی (جون) به پاکستان سفر خواهد کرد.

مقام‌های افغان و پاکستانی پس از ماه نوامبر سال گذشته میلادی، نشست دوجانبه نداشته اند.

پیش از آن، هیات‌های دو کشور تحت رهبری معاونین وزارت‌های خارجه،‌ در چهارچوب پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی با هم دیدار می‌کردند.

اما افغانستان این نشست‌ها را ادامه نداد و اعلام کرد که شاهد اقدامات عملی از جانب پاکستان نبوده است.

XS
SM
MD
LG