لینک های دسترسی

Breaking News

کشورهای بیشتری تزریق واکسین استرازینیکا را به تعلیق درآوردند


فرانسه و ونزویلا به جمع کشورهایی پیوسته اند که به تازگی تطبیق واکسین استرازینیکا برای کروناویروس را بر شهروندان خود به تعلیق درآورده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دلسی رودریگز، صدراعظم ونزویلا گفته است که این تصمیم به دنبال بروز "تاثیرات نامشخصی" بر بیماران اتخاذ شده است.

امانویل مکرون،‌ رییس جمهور فرانسه نیز گفته است که حداقل تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه، تطبیق واکسین استرازنکا را متوقف می‌کند.

شماری دیگر از کشورهای اروپایی، از جمله ایتالیا، اسپانیا، پرتگال، سلوانیا و قبرس روز دوشنبه اعلام کردند که تطبیق این واکسین را به تعلیق درآورده اند. کشورهایی چون دنمارک، آیسلند، ناروی و بلغاریا نیز هفته گذشته به این کاروان پیوسته بودند.

براساس اطلاعاتی که در سایت انترنتی استرازینیکا آمده، از جمع بیش از هفده میلیون نفری که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بریتانیا این واکسین را دریافت کرده اند، در ۳۷ مورد لخته شدن خون در این افراد مشاهده شده است.

با این حال، شرکت استرازینیکا و سازمان جهانی صحت تاکید کرده اند که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان بدهد لخته شدن خون با تزریق واکسین مرتبط باشد.

کارشناسان أمور صحی می‌گویند درصد افرادی که لخته‌شدن خون در آن‌ها پس از دریافت واکسین استرازینیکا بروز کرده، تقریبا برابر با فیصدی افرادی است که بدون تزریق واکسین نیز می‌توانند به چنین مشکلی دچار شوند.

مقامات سازمان جهانی صحت هم‌چنین اعلام کرده اند که تا حالا هیچ مورد مستندی از مرگ افراد ناشی از تزریق واکسین‌های کروناویروس مشاهده نشده است.

بریتانیا که از واکسین استرازینیکا به شکل گسترده کار گرفته، هنوز از تزریق این واکسین حمایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG