لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ ثبت ۱۰۸ واقعه جدید


وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، از مجموع ۷۵۳ واقعه مشکوک کروناویرس، نتیجه ۱۰۸ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی این وزارت روز پنجشنبه ششم اگست (۱۶ اسد) به صدای امریکا گفت که مجموع واقعات مثبت کروناویروس که به گونۀ رسمی ثبت شده است، به ۳۶هزار و ۹۳۷ مورد رسید.

خانم جعفری افزود که در شبانه‌روز گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید۱۹ فوت کرده و ۹۸ فرد مبتلا به این بیماری دوباره صحت‌یاب شده اند.

آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس را که وزارت صحت عامه افغانستان از شفاخانه‌ها و مراکز صحی ثبت کرده، به ۱۲۹۸ مورد می‌رسد. همچنان رقم بهبودیافتگان به ۲۵هزار و ۸۴۰ نفر رسیده است.

اما بر اساس سروی این وزارت که در همکاری با سازمان جهانی صحت و پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده در سراسر افغانستان انجام شده، ۱۰ میلیون نفر در این کشور به بیماری کووید۱۹ مصاب شده اند که ۳۱.۵ درصد نفوس افغانستان را تشکیل می‌دهد.

این سروی نشان می‌دهد که از میان مجموع ده میلیون فرد مبتلا، ۳۱ درصد زنان و بیش از ۴۲ درصد را کودکان تشکیل می‌دهند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان گفته است که بیش از ۷۰ درصد مبتلایان دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

کروناویروس نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی از شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه گیری مرگبار جهانی تبدیل شد.

بربنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا پنجشنبه ششم اگست (۱۶ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۰۷ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۸ میلیون و ۸۱۵ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG