لینک های دسترسی

Breaking News

ثبت ۱۰۲ واقعۀ جدید کروناویروس در افغانستان


آمار اخیر وزارت صحت عامۀ افغانستان نشان می‌دهد که نتایج نزدیک به ۲۸ درصد واقعات مشکوک کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته، مثبت تشخیص شده است.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی این وزارت امروز پنجشنبه ۲۰ اگست (۳۰ اسد) به خبرنگاران گفت که در شبانه‌روز گذشته از جمله ۳۶۸ مورد مشکوک کروناویروس، نتایج ۱۰۲ مورد آن مثبت بوده است که با این حساب، تعداد مجموعی واقعات مثبت کووید۱۹ در افغانستان به ۳۷ هزار و ۸۶۱ رسید.

واقعات جدید در ولایت‌های کابل، هرات، تخار، بامیان، بعلان، کندز، بدخشان، دایکندی و غور ثبت شده است.

همچنان خانم جعفری افزود: "۳۶۵ مورد بهبودیافته و دو مورد فوتی داشتیم".

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامه، رقم مجموعی بهبودیافتگان در سراسر افغانستان به ۲۷ هزار و ۶۵۵ نفر و مرگ و میر ناشی از کروناویروس به ۱۳۸۵ افزایش یافت.

در همین حال، احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامۀ افغانستان در مراسم افتتاح بخش ۳۰ بستر کووید۱۹ در شفاخانه استقلال کابل، از روند مبارزه با کروناویروس رضایت نشان داد.

آقای عثمانی گفت: "خوشبختانه وضعیت صحی ناشی از کروناویروس در افغانستان در مقایسه با کشورهای همسایه به مراتب بهتر است و این یک دستاورد خوب به سکتور صحت و دولت افغانستان می‌باشد".

به گفتۀ وی، قرار بود که به ارزش ۶۳ میلیون دالر هزینۀ اضافی، برخی تجهیزات طبی خریداری شود که با کاهش واقعات مثبت، از مصرف این پول جلوگیری شد.

اما آقای عثمانی تاکید کرد که کاهش واقعات مثبت کروناویروس، به معنای محو این ویروس نیست؛ بلکه گردش آن هنوز هم وجود دارد و مردم باید برای قطع منحنی گردش آن، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

XS
SM
MD
LG