لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه بیش از ۱۰ هزار سرباز خود را از نزدیکی مرز اوکراین به پایگاه‌هایشان بازمی‌گرداند


خبرگزاری انترفکس روسیه به نقل از اردوی این کشور گزارش داده که بیش از ۱۰ هزار سرباز روس پس از تمرینات نظامی یک ماهه در نزدیکی مرز اوکراین به پایگاه‌های دایمی خود بر‌می‌گردند.

به گزارش انترفکس، این تمرینات در چندین منطقه نزدیک اوکراین از جمله کریمیه که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را به خاک خود ضمیمه کرد و همچنین در مناطق جنوبی روسیه برگزار شد.

استقرار ده‌ها هزار نیروی نظامی روسیه در شمال، شرق و جنوب مرز اوکراین به نگرانی‌ها در کیف و پایتخت‌های غربی مبنی بر برنامه‌ریزی مسکو برای حمله دامن زده است.

روسیه هرگونه تصمیم برای حمله بر اوکراین را رد کرده ولی در عین حال می‌گوید ناتو باید به تعهدش مبنی بر پرهیز از گسترش این سازمان در شرق اروپا و به سمت مرزهای روسیه پرهیز کند.

مسکو در واکنش به هشدار‌های غرب درباره مانور نظامی اخیرش اعلام کرد که مختار است نیروهای خود را هر طور که صلاح می‌داند در خاک خود مستقر کند.

مسکو هفتهٔ گذشته خواست‌های امنیتی خود را به کشورهای غربی ارایه کرد و گفت که ناتو باید اجازه ندهد که کشور دیگری عضو این سازمان شود و امریکا باید به عدم ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق توافق کند.

تنش‌ها میان غرب و روسیه در هفته جاری پس از آن افزایش یافت که رییس جمهور پوتین هشدار داد که در برابر آنچه وی آنرا "موقف تهاجمی غرب" خواند، مسکو اقدامات نظامی "تلافی جویانه مناسب" را روی دست خواهد گرفت.

کشورهای غربی اتهام وارد کرده اند که روسیه برای حمله بر اوکراین آمادگی می‌گیرد و از همین رو در حدود ۱۰۰ هزار نیرویش را در مرز با این کشور جابجا کرده است.

کشورهای غربی گفته اند که در صورت تهاجم روسیه بر اوکراین،‌ بر این کشور تعزیرات هماهنگ شده باید وضع شود.

XS
SM
MD
LG