لینک های دسترسی

Breaking News

برگشت بیش از ۸۶۵هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان در ۲۰۲۰


سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) گفته است که از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی تا ختم آن، بیش از ۸۵۹هزار نفر مهاجر افغان که فاقد اسناد قانونی بوده اند، از ایران به افغانستان عودت کرده اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت با نشر گزارشی گفته است که بیشترین مهاجرین افغان بدون اسناد در ۲۰۲۰ میلادی از ایران به افغانستان برگشته اند.

پیش از این بزرگترین رقم برگشت مهاجرین افغان از ایران در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود که در آن سال بیش از ۸۰۵هزار نفر به افغانستان برگشته بودند.

این سازمان گفته است که در ده روز اخیر سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۶هزار و ۳۵۷ مهاجر افغان داوطلبانه به کشورشان برگشته و بیش از ۱۱هزار مهاجر دیگر اخراج شده اند.

گزارش گفته است که به دلیل محدودیت‌های وضع‌شدۀ ناشی از موج دوم کروناویروس در ایران، رقم برگشت‌کنندگان اخیراً کاهش یافته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۵۴هزار مهاجر فاقد اسناد از ایران برگشت خواهند کرد که صد در صد به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت.

این سازمان گفته است که برای رسیدگی به وضعیت مهاجرین برگشت‌کنندۀ فاقد اسناد از ایران به افغانستان، در سال روان میلادی حدود ۳۰ میلیون دالر هزینه نیاز است.

همچنان آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۶۷۰۰ مهاجر فاقد اسناد از پاکستان به افغانستان برگشته اند.

در گزارش این سازمان آمده است که هر سال با سردشدن هوا جریان برگشت مهاجرین افغان بدون سند از پاکستان کاهش می‌یابد.

XS
SM
MD
LG