لینک های دسترسی

Breaking News

بم‌گذار مسجد دارالفاروق در امریکا به ۵۳ سال زندان محکوم شد


امیلی کلیر هاری که در گذشته به نام مایکل هاری یاد می شد، گفته است که زن و فراجنسیتی است
امیلی کلیر هاری که در گذشته به نام مایکل هاری یاد می شد، گفته است که زن و فراجنسیتی است

امیلی کلیر هاری، عامل بم‌گذاری پنجم اگست ۲۰۱۷ در مسجد دارالفاروق ایالت منیسوتا به ۵۳ سال زندان محکوم شد.

پیش از این، هاری به تاریخ نهم دسمبر ۲۰۲۰ میلادی پس از محاکمهٔ پنج هفته‌ای از سوی یک هیات منصفه به پنج اتهام وارده، محکوم شناخته شد. اتهامات شامل تخریت ملکیت به خاطر ویژگی دینی، ممانعت از انجام اعتقاد دینی، توطیه به منظور ارتکاب جرایم فدرال و استفاده از سلاح و مواد انفجاری برای اعمال خشونت آمیز بود.

دانوان دبلیو فرانک، قاضی در ایالت منیسوتا روز دوشنبه ۱۳ اگست (۲۲ سنبله) حمله بر این مسجد را سازماندهی شده و "تروریزم داخلی" تلقی کرد.

در همین حال، لیزا او موناکو، معاون لوی سارنوالی منیسوتا، گفت: "حکم امروز واضح کرد که چنین اعمال ناشی از نفرت و ترور قابل تحمل نیست...وزارت عدلیه همه جرایم ناشی از نفرت را به طور کامل قسمیکه در قانون پیش بینی شده است، مورد پیگرد قرار خواهد داد، به شمول [جرایم علیه] امکان دینی و عبادتگاه ها."

امیلی کلیر هاری که در گذشته به نام مایکل هاری یاد می‌شد، رهبری یک گروه ملیشهٔ ضد حکومتی را بر عهده داشت. فرد محکوم که گفته است زن و فراجنسیتی است، دو نفر دیگر را نیز برای انجام بم گذاری در مسجد دارالفاروق استخدام کرده بود.

در بم گذاری بر مسجد دارالفاروق به کسی آسیبی نرسید،‌ اما مقام های عدلیه و قضایی ایالات متحده گفته اند که هاری قصد ایجاد ترس و رعب و ترور را بر پیروان اعتقادات مسلمانان داشت.

XS
SM
MD
LG