لینک های دسترسی

Breaking News

هویت قربانیان خارجی حمله بر هوتل انترکانتیننتال کابل آشکار شد


بر بنیاد آخرین آماری که مقام‌های افغان ارایه کرده اند در این حمله ۲۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شده است
بر بنیاد آخرین آماری که مقام‌های افغان ارایه کرده اند در این حمله ۲۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شده است

وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا گفته است که در حمله بر هوتل انترکانتیننتال در کابل، شهروندان امریکایی نیز کشته و زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده در یک کنفرانس خبری تلفات شهروندان امریکایی را در این حمله تایید کرد اما نه ارقام مشخصی را ارایه کرد و نه هم در مورد هویت آنان جزئیات داد.

پیش از این، حکومت اوکراین از کشته شدن هفت شهروند آن کشور در این حمله خبرداد. همچنان یک شهروند آلمان، یک قزاقستانی و دو شهروند ونزویلا شامل کشته شدگان این حمله بودند.

اکثر شهروندان خارجی که در این رویداد کشته شدند، پیلوتان، انجنیران و کارمندان شرکت هوایی کام ایر بودند.

سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفت که به خاطر احترام به خانواده های قربانیان امریکایی این رویداد نمی‌تواند جزئیات بیشتری ارایه کند. او به بازماندگان قربانیان ابراز تسلیت عمیق و به زخمی شدگان آرزوی شفایابی فوری کرد

ریاست جمهوری افغانستان سه شنبه در نشستی با مقام های امریکایی جزییات این حمله را بررسی کرد اما ارقام نهایی تلفات آن را ارایه نکرد. ارگ در خبرنامه‌ای گفته است که این رویداد "باعث شهادت و مجروحیت شماری از هموطنان ما و کشته‌شدن تعدادی از شهروندان خارجی گردید".

آخرین آمار مقام‌های افغان در مورد تلفات این رویداد ۲۲ کشته به شمول ۱۴ شهروند خارجی و ۱۰ زخمی به شمول شش منسوب پولیس افغان بود. هرچند شاهدان عینی رویداد مدعی اند که آمار تلفات به مراتب بیشتر از این است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG