لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش امریکا در برابر حملۀ انترکانتیننتال، و هشدارش به پاکستان


قصر سفید از پاکستان خواسته است که رهبران طالبان را، هرچه زودتر توقیف و از آن کشور اخراج کنند.

سارا هاکبی ساندرز، سخنگوی رئیس جمهور امریکا دیروز با ذکر این مطلب، از پاکستان خواست که نگذارد از خاک آن کشور برای انجام حملات دهشت افگنانه استفاده شود. خانم ساندرز بر تعهد و تداوم حمایت ایالات متحده از افغانستان نیز تاکید ورزید.

قصر سفید این واکنش ها را پس از وقوع حملۀ مسلحانه بر هوتل انترکانتیننتال کابل بیان داشت. سخنگوی رئیس جمهور ترمپ اضافه کرد که ایالات متحده در کنار مردم و حکومت افغانستان ایستاده است.

سارا هاکبی ساندرز ضمن ستایش از "پاسخ سریع و مؤثر" نیرو های امنیتی افغانستان در واقعۀ انترکانتیننتال، پیامی به پاکستان داد و گفت:"ما از پاکستان می خواهیم که فوراً رهبران طالبان را یا دستگیر و یا از خاک خود اخراج کند و از استفاده از خاک پاکستان برای حمایت از عملیات آنها جلوگیری نماید."

پاکستان که با فشار های ایالات متحده و نهاد های بین المللی برای ختم تمویل مالی دهشت افگنان قرار دارد، ماه گذشته یک سلسله پلان های سری را برای انچه کسب کنترول موسسات خیریه مرتبط به حافظ سعید، یک عالم مذهبی، طرح کرد. ایالات متحده حافظ سعید را متهم به انجام حملات سال ۲۰۰۸ بر ممبی میداند که در آن ۱۶۶ تن کشته شد.

شاهد خاقان عباسی، صدراعظم پاکستان نیز بروز دوشنبه گفت که حکومت به کسب کنترول بنیاد های خیریه که افرادی که توسط واشنگتن منحیث تروریست شناخته شده اند، ادامه خواهد داد، اما به ایالات متحده هشدار داد که پاکستان را تضعیف نکند.

خاقان عباسی ، تویت اخیر رئیس جمهور ترمپ را مورد انتقاد قرار داد که در آن رئیس جمهور ترمپ پاکستان را به "فریب و دروغ" روی تعهدش در مبارزه علیه دهشت افگنی متهم کرد.

عباسی، مفکورۀ آغاز پرداخت پول را از جانب ایالات متحده به پاکستان برای استفاده از حریم فضایی پاکستان برای رساندن اکمالات به ناتو در افغانستان نیز مطرح کرد.

XS
SM
MD
LG