لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان و طالبان در مذاکرۀ صلح انعطاف‌پذیر باشند - لاینز


دیبرا لاینز، نمایندۀ ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که امیدوار است مذاکرات بین الافغانی تا چند هفتهٔ دیگر در قطر آغاز شود و ملل متحد آماده است این روند را کمک کند.

خانم لاینز ناوقت دیروز پنجشنبه ۲۵ جون (پنجم سرطان) در نشست شورای امنیت ملل متحد گفت که در حال حاضر فرصت مناسب برای بیرون شدن از چالش‌ها در افغانستان نسبت به هر زمان دیگر مساعد شده است.

او افزود: "از آنجای که دو طرف فکر می‌کنند گفتگوهای طولانی و پیچیده خواهند داشت، آن‌ها (نمایندگان دولت افغانستان و طالبان) را ترغیب کرده‌ام که برای موفقیت، از خود انعطاف‌پذیری، دور اندیشی، تعهد به صلح و از همه مهم‌تر دلسوزی به مردم شان را نشان دهند."

رییس هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) ضمن استقبال از آتش‌بس در روزهای عید، "کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس دایمی" به هدف پیش‌برد گفتگوهای صلح را امر ضروری عنوان کرد.

این درحالی است که حکومت افغانستان برای این مذاکرات هیاتی را تعیین کرده است و به گفتۀ مقام‌های افغان به زودی تاریخ و محل برگزاری این مذاکرات اعلام خواهد شد.

محمد اشرف، رییس جمهور افغانستان دیروز از تداوم خشونت‌ها در افغانستان توسط طالبان انتقاد کرد، اما افزود که این گروه بخشی از مردم افغانستان استند و نمی‌شود که آن‌ها را نادیده گرفت.

آقای غنی گفت که روند رهایی زندانیان طالبان از بند حکومت و اسیران حکومتی از قید طالبان به پیش می‌رود و ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای مستقیم به زودی آغاز شود.

XS
SM
MD
LG