لینک های دسترسی

Breaking News

ملا نیازی معاون شاخه انشعابی گروه طالبان زخمی شد


مقام های افغان می‌گویند که ملا عبدالمنان نیازی شام سه شنبه۱۱ می (۲۱ ثور) در ولایت هرات در یک درگیری بشدت زخمی شده است.

سید وحید قتالی، والی هرات گفت که ملا عبدالمنان نیازی معاون سیاسی شاخه انشعابی گروه طالبان زمانیکه در قرارگاهش در یکی از ولسوالی های جنوبی هرات (در مرز بین ولسوالی گذره و ادرسکن) بسر می‌برد در درگیری با شماری از افراد گروه طالبان بشدت از ناحیه سر زخمی شده است.

آقای قتالی افزود که در این درگیری سه گلوله به سر منان نیازی برخورد کرده و برای درمان به شفاخانه حوزوی هرات انتقال داده شده است.

در این درگیری همچنان سه نفر از افراد معاون شاخه انشعابی گروه طالبان کشته و چندین نفر دیگر زخمی شده اند.

داکتران موظف در شفاخانه حوزوی هرات می‌گویند که در حال حاضر، ملا عبدالمنان نیازی در بخش مراقبت‌های عاجل (آی‌سی‌یو) این مرکز صحی تحت درمان قرار دارد.

آنان همچنان گفته اند که سه زخمی دیگر نیز که از افراد وابسته به ملا نیازی استند، به این شفاخانه منتقل شده اند.

​هنوز دلیل اصلی درگیری در قرارگاه آقای نیازی مشخص نیست اما درگیری پراکنده در قرارگاه وی همچنان جریان دارد.

ملا عبدالمنان نیازی، معاون شاخه انشعابی طالبان به رهبری ملا محمد رسول و یکی از مخالفین شاخه تحریک طالبان به رهبری هبت الله آخوندزاده بود و در گذشته نیز بارها در مقابل آنها عمدتا در ولایات غربی در رزم قرار گرفته بود.

پیش از این نیویارک تایمز نیز در مقاله ای نگاشته بود که گروهی از طالبان، (حامیان ملا محمد رسول) بعد از مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان، در سال ۲۰۱۵ میلادی از گروه اصلی جدا شده بودند.

در این گزارش آمده بود که این گروه از ملا اختر محمد منصور، جانشین ملا عمر که او نیز توسط طیارۀ بدون سر نشین امریکا در قلمرو پاکستان کشته شد، ناراحت بودند زیرا او مرگ ملا عمر را برای دوسال پنهان کرده بود.

بدنبال کشته شدن ملا منصور، هبت الله آخوندزاده، جانشین منصور شد و او سراج الدین حقانی، رهبر شبکۀ حقانی را به حیث معاون خود برگزید، اقدامی که به نوشتۀ نیویارک تایمز، موجب نارضایتی حامیان ملا رسول شد.

XS
SM
MD
LG