لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر کلیسای تکزاس ۲۶ کشته بر جا گذاشت


پولیس در ایالت تکزاس ایالات متحده می گوید که در نتیجۀ گلوله باری در یک کلیسا، ۲۶ نفر کشته شد و ۲۰ نفر دیگر به شمول یک کودک دوساله زخمی گردید.

دو تن از قربانیان در بیرون کلیسا کشته شدند و متباقی در داخل کلیسا جان باختند. کشته شدگان از پنج تا ۷۲ سال عمر داشتند.

هویت قربانیان کشته شده تا حال اعلام نشده است. اما کشیش این کلیسا به رسانه های امریکایی گفته است که دختر ۱۴ ساله اش در میان کشته شدگان است.

اما رسانه های ایالات متحده شخص مظنون را دوین کیلی معرفی کرده است که ۲۶ سال عمر داشت و از قوای هوایی امریکا اخراج شده بود.

رسانه های محلی در ایالت تکزاس گزارش می دهد که یک مرد مسلح داخل یک کلیسای باپتیست واقع در ناحیۀ سوترلند سپرنگس آن ایالت شده و ساعت یک و نیم پس از چاشت به وقت محل به گلوله باری آغاز کرد. به گفته مقامات محلی، شخص مظنون ملبس با لباس سیاه رنگ و واسکت ضد مرمی بود.

فریمن مارتین از مقام های مصونیت عامه ایالت تکزاس به خبرنگاران گفته است که یکی از باشندگان این ساحه با تفنگ شخص اش با مهاجم مقابله کرد تا اینکه مهاجم فرار کرد.

اما با آنهم مظنون مورد تعقیب فرد منطقه قرار گرفت و به تعقیب آن پولیس محلی نیز مهاجم را تحت تعقیب قرار داد. به گفته آًقای فریمن موتر شخص مظنون در مسیر فرار از رویداد تصادم کرد و جان باخت. ولی معلوم نیست که آیا مهاجم مظنون خود کشی کرده است و یا توسط فیر مرمی فرد محل کشته شده است.

بر اساس گزارش ها شخص مظنون در روز های اخیر تصویر یک تفنگ را در برگه فیسبوک خود نشر کرده بود. اما تا حال نام شخص مظنون و انگیزه حمله مرگبار مشخص نشده است. پولیس تکزاس گفته است که چندین اسلحه از موتر شخص مظنون پیدا شده است.

پولیس منطقه را تحت محاصره قرار داده است
پولیس منطقه را تحت محاصره قرار داده است

رسانه های محلی گزارش می دهند که هلیکوپتر ها افراد زخمی شده را به شفاخانه انتقال می دهد.

رسانه های محلی همچنین گزارش داده اند که این کلیسا مراسم دعا خوانی هفته وار خود را از طریق یتویب نشر می کند و احتمالاْ صحنه گلوله باری یکشنبه نیز توسط کمره ضبط شده باشد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، که مصروف دیدار از جاپان است، در پیام تویتر خود نوشته است که خداوند همراه با مردم سوترلند سپرنگس باشد و او اوضاع را از جاپان نظارت می کند.

حمله یکشنبه در تکزاس فقط ۳۵ روز پس از حمله مرگبار در شهر لاس ویگاس ایالت نوادا صورت گرفت که در آن استفن پدداک، شخص مهاجم، از طبقه سی و دوم یک هوتل بر اشتراک کنندگان یک کنسرت برای چندین دقیقه متواتر گلوله باری کرد. در آن حمله ۵۸ نفر کشته شد و حدود ۵۰۰ نفر دیگر زخمی گردید.

زمانیکه پولیس نزدیک اتاق وی گردید شخص مهاجم توسط ضرب مرمی خود کشی کرد. انگیزه کشتار دسته جمعی در لاس ویگاس تا حال مشخص نشده است.

ناحیۀ سوترلند سپرنگس در ۴۸ کیلو متری جنوب شرق شهر سان انتونیو موقیعت دارد.

XS
SM
MD
LG