لینک های دسترسی

Breaking News

میانمار: از مسلمانان محافظت می‌کنیم، کنترول اردو را در دست نداریم


یک روز پس از آنکه محکمۀ بین المللی هاگ به حکومت میانمار دستور داد تا برای جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان روهنگیا اقدامات لازم را اتخاذ کند، حکومت این کشور گفته است که چنین تدابیر از قبل اتخاذ شده است.

محکمۀ بین المللی روز پنجشنبه ۲۳ جنوری (سوم دلو) به حکومت میانمار دستور داد تا در مقابل هرگونه قساوت از مسلمانان روهنگیا محافظت کند.

مایو نایونت، سخنگوی حزب حاکم لیگ ملی برای دموکراسی به خبرگزاری رویترز گفت که حکومت این کشور از قبل بر اکثریت دستورات محکمه عمل کرده است. اما او در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد.

این سخنگوی حزب حاکم گفت که حکومت ملکی میانمار، کنترول قوای این کشور را در دست ندارد و این مشکلی است که در حل آن کوتاه آمده اند.

بر اساس قانون اساسی میانمار، سرقوماندان اعلی این کشور صلاحیت های بی‌شمار دارد اما نمی‌تواند نیروهای نظامی را کنترول کند.

او افزود:" حکومت باید اطمینان حاصل کند که اردو یا شورشیان مسلح دست به نسل‌کشی نزده یا تلاش برای نسل‌کشی مسلمانان روهنگیا یا بنگالی نکنند."

در پی سرکوبی اردوی میانمار، بیش از ۷۳۰ هزار مسلمانان روهنگیا در سال ۲۰۱۷ از ایالت راخین به بنگله‌دیش فرار کردند.

ملل متحد گفته است که این سرکوبی به هدف نسل‌کشی راه اندازی شده بود.

اما میانمار می‌‎گوید که عملیات نظامی مشروع برای سرکوبی شورشگری راه اندازی شده بود.

گامبیا در ماه نومبر سال گذشته در محکمۀ بین المللی علیه حکومت میانمار اقدامه دعوا نمود و حکومت این کشور را به نسل‌کشی مسلمانان روهنگیا متهم کرد.

XS
SM
MD
LG