لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال برمایی: روهینگیایی ها مردم ما نیستند


جنرال لاینگ گفته است رسانه ها در مورد وضعیت راخین اغراق می کنند
جنرال لاینگ گفته است رسانه ها در مورد وضعیت راخین اغراق می کنند

مین اون لاینگ، فرمانده قوای مسلح برما یا میانمار، مسلمانان روهینگیایی را "بنگالی" خوانده و گفته است که "آنان مردم بومی میانمار نیستند" و به گفتۀ وی استعمارگران انگلیس آنان را به این کشور کشانده است.

آقای لاینگ به سفیر ایالات متحدۀ امریکا در میانمار گفته است که رسانه ها در مورد شمار روهینگیایی های فراری به بنگله دیش "اغراق" می‌کنند.

دفتر حقوق بشر ملل متحد روز چهارشنبه قوای مسلح میانمار را به برخورد ظالمانه، حریق خانه و کشتزارهای اقلیت مسلمان روهینگیایی متهم کرد. زید رعدالحسین، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، عملیات حکومت میانمار را در راخین مثال زندۀ "پاکسازی نژادی" توصیف کرد.

اما جنرال مین اون لاینگ بدون اینکه اشارۀ اندکی به این اتهامات کند، شورشیان روهینگیایی را به کشتار ۹۰ هندو و ۳۰ روهینگیایی مرتبط با دولت میانمار متهم کرد.

پس از "عملیات ضد شورش" از سوی نظامیان برمایی در ولایت مسلمان نشین راخین میانمار که اواخر اگست سال روان آغاز شد، به گزارش رسانه ها، حدود نیم میلیون مسلمان روهینگیایی از ترس خشونت نظامیان برمایی، مجبور به ترک روستاهای شان شده و به بنگله دیش فرار کرده اند.

جنرال لاینگ گفت که دست‌های پشت صحنه از رسانه ها استفاده می کنند تا وضعیت راخین و فرار روهینگیایی‌ها اغراق آمیز بازتاب یابد. او گفت که "اوضاع واقعی" به رئیس امور سیاسی ملل متحد که قرار است روز جمعه به میانمار سفر کند، گزارش داده خواهد شد

XS
SM
MD
LG