لینک های دسترسی

Breaking News

فشارهای بین المللی بر میانمار تشدید می‌یابد


ملل متحد میگوید که تعداد مهاجرین وارد شده به بنگله دیش در اثر بحران اخیر در میانمار یا برما، به ٨٧٠٠٠ نفر افزایش یافته و حدود ٢٠٠٠٠ دیگر آنان، در نقطۀ مرزی جمع شده تا وارد بنگله دیش شوند. در همین حال، امروز دو انفجار در نقطۀ مرزی برما و بنگله دیش رخ داد. کمپ های مهاجرین در بنگله دیش مملو گردیده و هراس آن میرود که در آنجا نیز یک بحران بشری به میان بیاید.

ریتنو مارسودی، وزیر خارجه اندونیزیا امروز دوشنبه به میانمار سفر کرد و با انگ سان سوچی چهرۀ قدرتمند میانمار، و نیز با لوی درستیز اردو و مشاور أمور امنیت ملی آن کشور، روی بحران در ایالت راخین ملاقات کرد.

در همین حال، در چیچن امروز ده ها هزار نفر به طرفداری از اقلیت های روهینگیایی مظاهره کرده و خواستار توقف سرکوب آنان در میانمر شدند. صد ها اعتراض کننده در اندونیزیا نیز در برابر سفارت میانمار جمع شده و حکومت اندونیزیا را به قبول کردن این مهاجرین تشویق کردند. جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونیزیا، نیز خشونت های رخ داده در ایالت راخین میانمار را محکوم کرده و اظهار تأسف نمود. رئیس جمهور اندونیزیا در سخنانش افزود که "نیاز است تا در قبال آن، عملکرد واقعی صورت گیرد، نه تنها انتقاد."

ویدودو گفت که وی از وزیر خارجه خود خواسته است تا روی این بحران در ایالت راخین با حکومت میانمار و مقامات بین المللی، از جمله انتونیو گوتیرش سرمنشی ملل متحد، و کوفی عنان مسئول کمیسیون ویژۀ مشورتی برای روهینگیا، صحبت کند.

بعد از میانمار، وزیر خارجۀ اندونیزیا به بنگله دیش سفر میکند تا کمک های بیشتری را برای مهاجرین روهینگیا در آنجا اماده سازد

کمیشنری عالی ملل متحد در أمور پناهجویان میگوید که از زمان آغاز خشونت ها در أواخر ماه گذشته، ٨٧٠٠٠ روهینگیایی از ایالت راخین کشور میانمر یا برما، به کشور همسایه بنگله دیش متواری شدند. این کثرت تعداد مهاجرین باعث شد تا بنیاد های امداد رسان در زمینه فراهم اوری کمک و خدمات صحی با دشواری مواجه شوند.

از جانب دیگر امروز دوشنبه، جامعه روهینگیا در استرالیا نیز دست به راهپیمایی در خارج از پارلمان آن کشور در کانبیرا زده و از حکومت استرالیا خواهان جلوگیری خشونت در میانمار علیه این اقلیت عمدتاً مسلمان شدند.

XS
SM
MD
LG