لینک های دسترسی

Breaking News

ناسا: نخستین کسی که به مریخ می‌رود ممکن یک زن باشد


رئیس ادارۀ ملی تحقیقات فضایی ایالات متحدۀ امریکا یا ناسا گفته است که احتمال زیاد وجود دارد که نخستین فضانوردی که روی کرۀ مریخ گام می‌گذارد یک زن باشد.

جیم برایدنستاین، رئیس ناسا در برنامۀ رادیویی "ساینس فرایدی" همچنان در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا زنان در سفر بعدی ناسا به کره ماه سهیم خواهند بود گفت "زنان در برنامه های آینده این سازمان پیشتاز خواهند بود."

آقای برایدنستاین گفت "در دهۀ آینده با سیستم‌ها و فناوری‌های جدید و مبتکرانه به مهتاب خواهیم رفت تا بیشتر از هر وقت دیگر، ساحات بیشتری را در سطح آن تجسس کنیم. اینبار که به ماه رفتیم، آنجا باقی خواهیم ماند و از آموخته های خود برای برداشتن گام‌های بزرگ کار خواهیم گرفت."

ناسا چندی پیش اعلام کرد که در ۲۹ ماه مارچ نخستین تیم زنانه خود را برای پیاده روی فضایی به فضا خواهد فرستاد. پیش از این، دو مرد یا یک مرد و یک زن در ماموریت های فضایی ناسا شرکت می کردند.

کاربران شبکه های اجتماعی با عبارت "زنان مریخی" از این اقدام ناسا استقبال کرده اند که اشاره ای به کتاب مشهور "مردان مریخی، زنان وینوسی" اثر جان گری، نویسندۀ امریکایی است.

نخستین زن در سال ۱۹۷۸ به ادارۀ تحقیقات فضایی ایالات متحده پیوست و بر اساس آمار ناسا در حال حاضر زنان ۳۴ درصد فضانوردان فعال این اداره را تشکیل می‌دهند.

XS
SM
MD
LG