لینک های دسترسی

Breaking News

سه میلیون نفر سرگرم کار و بار مخدرات در افغانستان


وزارت داخله: کاهش مشارکت عملیاتی سربازان خارجی، مبارزه با مخدرات را با چالش روبرو کرده است
وزارت داخله: کاهش مشارکت عملیاتی سربازان خارجی، مبارزه با مخدرات را با چالش روبرو کرده است

وزارت امور داخلۀ افغانستان از فعالیت حدود سه میلیون نفر در کار و بار مواد مخدر در افغانستان خبر داد.

باز محمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله گفت که از آغاز سال جاری تا حال پولیس مبارزه با مواد مخدر ۱۹۶۵ عملیات را برای باز داشت قاچاقچیان مواد مخدر در سرتاسر افغانستان انجام داده اند.

آقای احمدی افزود که در نتیجه این عملیات به تعداد ۲۰۲۰ تن از قاچاقبران مواد مخدر از ۳۳ ولایت بازداشت شدند که در این میان شش قاچاقبر بزرگ مواد مخدر که پولیس در پی دستگیری آنان بود، شامل می باشد.

به گفتۀ آقای احمدی در جمع بازداشت شدگان ۲۴ کارمند دولت - ۱۸ پولیس، پنج سرباز اردولی ملی و یک کارمند ملکی - شامل می باشند.

باز محمد احمدی افزود که شش شهروند خارجی از کشور های ایران، پاکستان، ترکیه و ایتالیا در میان بازداشت شدگان نیز شامل اند. او اضافه کرد که ۳۴ زن نیز در پیوند با قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اند.

معین مبارزه با مواد مخدر گفت که در سال جاری در شهر کابل به تعداد ۵۱۸ قاچاقبر مواد مخدر در نتیجه ۴۰۶ عملیات بازداشت شده اند.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله تایید کرد که با کاهش حمایت عملیاتی سربازان خارجی، مبارزه با مواد مخدر در افغانستان با چالش روبرو شده است.او گفت که اکنون تمام عملیات توسط پولیس مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد.

در همین حال یار محمد حسین خیل، رئیس سارنوالی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر گفت که از آغاز سال جاری تا حال به تعداد ۵۲۲ قضیه برای رسیدگی به آنان راجع شده است.

به گفتۀ آقای حسین خیل در پیوند با این قضایا ۴۲۲ مظنون شناسایی شده و رسیدگی به حدود ۴۷۰ قضیه تکمیل شده است.

قرار معلومات معینت مبارزه با مواد مخدر به تعداد ۳۷ فابریکه تولید هیروهین نیز در نقاط مختلف کشور تخریب و از بین برده شده است.

از سوی دیگر پولیس سرحدی میدان هوایی بین المللی کابل به تعداد چهار قاچاقبر مواد مخدر را که مقداری هیروهین را به شکل کپسول در شکم های شان جا به جا کرده بودند، روز گذشته هنگامی که می خواستند به خارج بروند، شناسایی و بازداشت کرد.

XS
SM
MD
LG