لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ بیش از ۸۳ درصد مبتلایان صحت‌یاب شده اند


در حالی که آمار مثبت واقعات کروناویروس بار دیگر در افغانستان رو به افزایش است، بیش از ۸۳ درصد مبتلایان در این کشور دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

آمار وزارت صحت عامه افغانستان نشان می‌دهد که از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۳۹هزار و ۹۶ واقعه مثبت و ۳۲هزار و ۵۷۶ مورد بهبودی به صورت رسمی در این کشور ثبت شده است.

همچنان از پنجم حوت سال گذشته خورشیدی تا اکنون کووید۱۹ جان ۱۴۴۵ نفر را در ۳۳ ولایت افغانستان گرفته است، اما در ولایت نورستان هیچ مورد مرگ ناشی از کروناویروس ثبت نشده است.

تا اکنون کابل با ۵۲۲ مورد، هرات با ۲۳۹ مورد، و بلخ با داشتن ۸۸ مورد مرگ و میر، به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ واقعه مثبت و یک مورد مرگ ناشی از کروناویروس را ثبت کرده است.

وزارت صحت عامه افغانستان اخیراً گفته است که با شروع فصل سرما و مبتلاشدن مردم به بیماری‌های فصلی احتمال افزایش واقعات کووید۱۹ وجود دارد.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح سه شنبه ۲۲ سپتمبر (اول میزان) کووید۱۹ در سراسر جهان جان بیش از ۹۶۵هزار را گرفته و اضافه از ۳۱ میلیون و ۳۳۷هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG