لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ پنج نفر دیگر جان باختند


وزارت صحت عامۀ افغانستان از جان باختن پنج نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اثر بیماری کووید۱۹ در این کشور خبر داد.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه دوم نومبر (۱۲ عقرب) گفت که در یک شبانه روز گذشته، سه نفر در ولایت کابل و دو نفر دیگر در ولایت‌های بلخ و ننگرهار جان باخته اند.

خانم جعفری افزود که با ثبت این موارد تازه، آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۱۵۴۱ مورد رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ واقعۀ مثبت کروناویروس در ۱۳ ولایت این کشور به ثبت رسیده که با این حساب، رقم مبتلایان این ویروس در افغانستان به ۴۱هزار و ۶۳۳ نفر افزایش یافته است.

معاون سخنگوی وزارت صحت همچنان گفت که تا اکنون ۳۴هزار و ۳۴۲ نفر دوباره صحت‌یاب شده اند.

در این حال، جواد احمد عثمانی، سرپرست وزارت صحت افغانستان در یک کنفرانس خبری گفت که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که در حال حاضر واقعات مثبت کروناویروس در این کشور سیر صعودی داشته است.

آقای عثمانی بار دیگر از شهروندان این کشور خواست که با توجه به وضعیت کنونی، استفاده از ماسک در محیط بیرون از خانه، به ویژه ادارات دولتی وغیردولتی را رعایت کنند.

او افزود که بیشتر واقعات جدید این ویروس در کابل و هرات بوده که بسیاری بیماران، سابقۀ اشتراک در محافل عروسی را داشته اند.

سرپرست وزارت صحت از بزرگ‌سالان و به ویژه بیماران قلبی، شکر و فشار خون خواست که از رفتن به مراسم‌ عروسی خودداری کنند.

بر اساس معلومات این وزارت در حال حاضر، ۲۴۹ بیمار کووید۱۹ در شفاخانه‌ها بستری اند که از این میان، ۴۶ نفر آن در وضعیت ناگوار صحی به سر می‌برند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی جانس هاپکینز، در سراسر جهان تا صبح دوشنبه دوم نومبر (۱۲ عقرب) بیش از ۴۶ میلیون ۵۷۴ هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از یک میلیون و ۲۰۱ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG